![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Applikationer
Vet att det ska finnas något speciellt "tyg" som man använder när man gör egna applikationer. Vet någon vad det heter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Menar du sådant man stryker fast på baksidan och sedan stryker fast på tyget?
I så fall finns ett som heter SULKY® BSN säljs bl a av Solbrodyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vlisofix
När jag gör applicationer använder jag Vlisofix.
Jag tycker det är jättelätt att använda, använder det även att lappa kläder med för att hålla lagningslappen på plats utan nålar. Så här gör jag när jag gör Applicationer. 1,Ritar motivet på pappersidan av Vlisofixen, 2,klipper ut lite grovt. 3,stryker på motivet på avigsidan på tyget. 4,klipp ut motivet. 5,drag av pappret från tyget. 6,stryk fast motivet på bakgrundstyget. 7, sy en langett eller en Zick-zacksöm runt motivet. /Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad jag minns var det ett speciellt tyg man broderade direkt på. Det fanns i flera färger men, jag kan ha fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Menar du "vanliga" aplikationer eller såna där som man gör som en del av ett maskinbroderi?
När man maskinbroderar aplikationer stryker man inte fast aplikationen alls, utan maskinen syr fast den med raksöm först. Sen klipper man rent utanför sömmen och sen syr maskinen satinsöm över den gamla sömmen och tygkanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag menar när man gör "lösa" applikationer typ klubbmärken som sedan sys fast på kläder eller väskor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Är det Twilly som du är ute efter? Senast redigerad av perkan den 2008-01-31 klockan 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack!
Nu vet jag vad jag ska fråga efter i affären. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:25.