![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hår till trasdocka?
Jag har en plan till dotterns 2-årspresent. Jag ska göra en alldeles speciell trasdocka till henne. Jag har redan köpt tyg till den och har egentligen bestämt mönster och sånt. Men, jag funderar på hur man gör med håret?? Det ska vara brunt hår och så har jag linnetyg till kroppen har jag tänkt.
Vilket garn ska jag ha och hur fäster jag det?? Funderade på klassisk rya-knytning först, men jag är rädd att dottern sliter ut håret då. Någon som har några tips?? //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vilken trevig present! Jag gjorde en till min son för ett par år sedan. (Kanske två-tre!) Ställde ungefär samma fråga här i forumet. Sök så får du se om du får fram denna tråd.
Jag använde vanligt tunt bomulls garn som jag sydde fast, med smal sick-sack. Men min var inte så avancerad. Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack! Då hittade jag den. Försökte söka på "docka" och "hår", men sökmotorn ville inte gå med på att söka på något med tre bokstäver... Suck!
//Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:28.