![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Gardinsömnads kurs - böcker?
Det låter antagligen inte riktigt klokt, men är det någon som vet var man i Stockholm kan få lära sig olika tekniker att sy gardiner?
Raka sömmar kan man ju alltid sy men man skulle ju behöva få lite tips och tekniker.. eller finns det några bra böcker i ämnet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns en bok som heter "Femtio fina fönster", den finns säkert på biblioteket. Det är inga jättesvåra gardiner i men ändå. Sen tror jag att mönstertillverkarna som Burda och Stil har gardiner i sina kataloger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det skulle jag vilja veta med, tycker det antingen är längder eller kappor man får till bara...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hemma på biblioteket så finns många både roligare och mindre kul böcker med diverse gardintips och ideer som man kan sy. Så mitt tips är som tidigare skribenter skrivit biblioteket
![]() Å då man lätt kan bläddra i böckerna så ser man om det är gardiner i den stil man själv gillar innan man lånar hem boken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
vill också skriva
Har själv varit intresserad av lite mer avancerad gardin. Fick gå en kurs i gardindrapering/stilgardiner. Anordnade själv en kurs efter det. Kan tänka ha en kurs till sommar t.ex. om det är en grupp som är intresserad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för tipsen, Tyvärr ligger Västerbotten lite långt bort för min del, annars hade det varit perfekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
flyttbar
Avstånd inget hinder. Har du lokal och några(minst 6 st) som kommer kan jag göra en helgkurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Re: flyttbar
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack för ditt erbjudande Ritva.
För tillfället vet jag bara om mig själv som skulle vara intresserad av detta. Och det verkar lite dyrt att ha kurs endast för mig. Men om fler är intresserad i Stockholmstrakten kanske så.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:27.