![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur montera tovad tavla?
Hej idérika!
Ur mina gömmor har jag grävt fram ett tovat stycke som var tänkt som tavla för två lägenheter sen... Det tovade är ett mörkbrunt stycke, ca 1 m långt och 40 cm högt, med tre naturvita hjärtan på. Min ursprungliga tanke var att spänna upp stycket på en träram (runt ramen), men eftersom kanterna är ojämna skulle hjätanen då komma för nära kanterna på tavlan. För mycket av det tovade skulle helt enkelt gå åt runt ramen.Istället funderar jag på att fästa det tovade på ett linnetyg och sedan spänna upp det runt en ram. Men hur ska jag fästa det tovade på linnetyget? Fungerar det med nåltovning eller ska det sys fast? Går det att sy "osynligt" eller är det bättre att ta till dekorativa stygn för att inte få stygn som syns och ser ut som om man låtsas att det inte syns? Alla idéer mottages med tacksamhet! Och så hoppas jag ni förstår hur jag menar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det låter jättefint, brunt med vita hjärtan.
Kan du inte visa oss en bild? Jag personligen hade valt att göra en dold upphängning istället för att försöka fästa den på en ram. Sy fast 2-4 små ringar på baksidan och häng den direkt på väggen. I och för sig kan jag tycka att den skulle se lyxigare ut på en ram så att den kom längre ut ifrån väggen. Då hade jag sytt fast det tovade stycket på ett neutralt tyg med osynliga stygn och sedan spänt det runt en ram. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:19.