![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har precis fått katalogen från Stoff&Stil. Där har jag hittat ett sött tyg som de kallar för Burnout. Vad är det?
"Ingredienserna" är 50% polyester, 35% viscose och 15% lin. Skulle detta tyg passa för en sommarklänning, eller? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det i vår och sommarkatalogen för i år? och vilken sida i så fall?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sidan 34 och 35 i den nya katalogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det var som jag trodde, tekniken kallas också Ausbränning (kan inte tyska så det stavas säkert inte så). Jag vet inte riktigt hur det går till att göra men på något sätt "bränns" vissa trådar bort och man får en effekt där vissa bitar är transparanta. Det är vanligt att denna metod används på gardintyger.
Säkert jättebra till en sommarklänning men eftersom det är transparant på vissa bitar så får du nog ha nått tyg under. (åååå min internetuppkoppling är trög, inom en vecka ska det vara reparerat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
OK, tack så mycket för hjälpen! Lite fodertyg under så kanske tyget passar klänningen jag tänker på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.