![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
tack o lov för älvan!!
Just nu e det mycket som är skit i livet.
jag är ganska sjuk, åker in o ut hos doktorn o de hittar bara mer o mer fel, suck idag var jag dessutom på terapirehab där jag fick veta att jag inte var mycket värd, inte hade mycket att se fram emot mm kände mej som ett stort fumligt o ganska olyckligt Troll som satte mej vid brodyrmaskinen, jag visste inte om det ens var någon ide att börja sy, mot bättre vetande övertalades jag att börja brodera på nord polen. misslyckades såklart helt med att försöka spänna tyget såg ut som beck i bölja när jag började sy. kommer på efter en stund att skit oxå inget underlägg. jaja det e ju bara en liten del av duken tänker jag orkar inte försöka hoopa om, skjuter in ett ark stabilisering under ramen fortsätter, ser på godishuset som tar form, jisses så snett o vindt det ser ut, gråter en stund att jag just förstört mitt enorma julprojekt. alla tröstar o säger det blir så mycket så man kommer inte se just den detaljen . tyget kryper ur ramen bara hörnorna är stumma, troll gråter, men byter trådar, jag kan iallafall byta tråd själv väser jag mellan tänderna, men inget hörs för jag kan inte tala längre.. men jag ska allt visa dem att jag visst orkar 132 minuter tar brodyret o jag ska orka... mitt iallt får jag mejl från många vänner på sysidan bara som hej o hallå, hittar styrkan att faktiskt fortsätta. plötsligt tittar jag ner på mitt brodyr, som inte är skevt inte är vindt på något sett. Älvan klarade biffen, utan stöd o hjälp från mej med dåliga förutsättningar har hon fixat varje kontur varje liten detaljrik plats med de 47 trådbytena.. visserligen är brodyret mest grisskärt. trodde aldrig jag skulle bli glad av att se något rosa.. Tänk att just detta behöver jag i min kaosartade värld, en maskin som fullständigt skiter i mina till kortakommanden, som bara glatt tuggar på. jag är helt övertygad om att hon är min magiska älva... just nu skiter jag i att vissa påstår att man inte åstadkommer nåt med maskinbrodyr, för i mitt liv gör min maskin en sådan ENORM skillnad. Jag älskade min D1 a så mycket . hon hjälpte mej så enormt mycket, men att det kunde vara så här hade jag ingen aning om.. nu ska jag snart däcka i sängen igen, efter en skitdag men som ett rosa godisvaruhus i en tomte by, broderat av en maskin, fick mej att känna, att jag har en morgondag att se fram emot!! Ps jag lovar att hon inte alltid ska behöva jobba i motvind min kära älva, för mirakel händer ju bara när man best behöver dem , så man ska inte slösa... tänkte just på min trollsång magins lilla älva. är det månne som så att det är hon som står där i köket???? trötta vinkningar Troll |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.