Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-10-21, 15:36   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

Projekt Nord polen

oj det är farligt att äga en brodyrmaskin
helt plötsligt får man en enorm tilltro på vad man ska klara av..

men nu har jag iallafall gett mig in på en riktig lång körare /(vilket passar när man e instängd hemma iofs)

Har Investerat i projektet North pole från EL ( sök på nmnet o ni får er ett par goda skratt)

Think big tänkte jag o satte igång tanke verksamheten..

det finns väl de som har lite godmodigt sagt att jag e lite tokig, måtte ha ett enormt tålamod mm. sådant har jag såklart skakat av mej

jag ska nämligen brodera hela julbyn på en stor duk med tillhörande brodstabletter

Sådär nu är duk och tyg inhandlade o jag har börjat klippa ut mallarna bara av tåget ännu så länge hmm bara dom blev ju 10 stycken brodyrer..

lite klurigt att inpassa dessa små tänkte jag med små panik, men kom ju på att jag kunde dela den i större bitar istället clever Trollet!! så blev det ju bara 4 skarvar istället för 10 klart framsteg

hmm har just räknat ut att total arbets tid kommer ligga på ca 100 timmar det är tur att jag har 2 månader på mej för det kommer jag behöva...

Ännu mera tur att jag flyttat ut ur garderoben för hur skulle jag få plats med detta jätte projekt där i.

är ennu en gång gläds jag åt clothsettern

hmmm varför har det inte blivit mera gjort än markerings sträck med krita på duken

åhh fasiken hade jag lite annat jag ville brodera oxå
phuu vilket jobb.

Öhh säger en bredvid mej, 100 timmar på en vecka är en baggis... det mesta sitter man ju ändå bara o väntar...

Hmmm kanske det men gudarna ska veta att man blir trött av att bara sitta här o planera, sedna kommer dödsstora beslut som vilken nyans på det gröna mm man ska välaj
håhåjajaj brodera är tungt jobb, men väldans kärt oxå....

Hmm återgår till mina templates, och en rykande het hemlagad äppelcider med kanel o vanilj...

Jo jag erkänner det kommer en o annan julsång över mina läppar
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 15:46   #2
Fleece_Ronja Fleece_Ronja är inte uppkopplad

Det låter som du kommer ha en del jobba framför dig, jag hoppas du får mycket glädje!

Det som fångade mitt öga var dock den hemlagade äpplecidern, det låter smaskens! Har du ett recept som man kan får nyfiket lägga vantarna på?
Fleece_Ronja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 18:27   #3
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad

Oj,oj,oj....jag var ju tvungen att gå in och titta vad det var frågan om. Vilket projekt!!
Har du tänkt att sy duken som i förslaget med en tågbana runt en by?
Eller hur har du tänkt dig att sätta ihop alla dessa motiv? Köpte du hela CD:n eller valde du bara lösa delar? Nu blev jag ju nyfiken!
Lycka till i alla fall och hoppas att vi får se den på bild efter jul.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 18:52   #4
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad

...e det bara jag som inte fattar var jag ska leta??
kan du sätta in länken Trollet? E ju jättenyfiken
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 19:08   #5

http://www.emblibrary.com/EL/SimpleP...log=Emblibrary

här är länkn

jo jag köpte hela fniss

det var ju kul förslag de hade , men nix så tänkte inte jag..

hehehe om jag inte blivit " looopy" på kuppen kommer det säkert bilder, kanske redan under arbetes gång lixom

men nu blir jag nyfiken, har ni andra något sådant kul mega projekt på gång, eller är jag redan Looopy
Gammal 2007-10-21, 19:08   #6
WiKa WiKa är inte uppkopplad

Här kommer adressen.

http://www.emblibrary.com/EL/product...e&ShowTop=true

Den är såååååååå bara bäst! Skrattar varje gång jag ser den!

Ja du Trollet, nu har du nog allt att göra ett litet tag. Hoppas fortfarande du hinner besöka Sysidan emellanåt, annars blir det tomt här.

Nu börjar jag faktiskt längta lite smått till jul, jo det är sant. Hösten är underbar, men jag bara älskar julen.
KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 19:09   #7
WiKa WiKa är inte uppkopplad

Hehe!

Vad vi kan!
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 19:14   #8
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad

Lycka till!
Håll oss alla uppdaterade hur det går!
Åsa
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 19:24   #9

Trollcider

hmmm ska jag dela med mej???

klart jag ska

jag tar lite syrliga äpplen på hösten och delar dem grovt, stuvar hela saftmajjan full.
lägger i en påse hel kanel och sen en stor bit färsk vaniljstång.
kokar länge o väl

sedan kommer det en gyllene vätska som jag tappar upp på flaska som jag sedan kokar upp med bensoat o socker.

Sedan tillsätter jag vaniljvodka och låter flaskan stå i ca en månad.

Om jag dricker den varm tar jag bara halva koppen äppeldricka o halva vatten o kör i mickron, slänger ner en kanelstång i..

bjuder jag på cider till maten blir det en tredjedel dricka o resten kolsyrat vatten i läsk apparaten.

Jag vågarlova att alla jag bjuder detta på brukar stöna av vällust. jag brukar göra en snäll variant med bara pytte lite vodka för konserv o smak, o en med host lite mer drag i så att säga

Jippie vad glad man bli när man kraxar fram att man vill ha något varmt o dricka o får Trollcider...

lycka till

ps om man skrapar ur saftmajans kvarskap vågar jag lova att man får ett himmelskt äppelmos
Gammal 2007-10-21, 20:36   #10
Annastigsson Annastigsson är inte uppkopplad

Wow! vilket projekt!!

Men efter den cidern finns nog inga problem...skål!!
Annastigsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 22:07   #11
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Ser verkligen fram mot att se din skapelse när jag kommer hem igen om 6 veckor. Kram så länge och sy försiktigt så ingen liten trolltumme kommer i kläm
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-23, 07:13   #12
Fleece_Ronja Fleece_Ronja är inte uppkopplad

Tack så mycket, det ska provas!
Fleece_Ronja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-24, 10:34   #13
Winberg Winberg är inte uppkopplad

Smile

Wow vilket jobb du skall göra, visst de kommer att ta tid men de fixar väl trollet vet jag, ser fram emot att se en bild längre fram. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 16:05   #14

himlarns vad jag garvar

alltså att brodera deta jättebrodyr kan medföra vissa problem med muskelsmärta.

jag har nu kommit en bit på väg ( tyvärr har den nyförälskade tonåringen snott morsans kamera som vanligt) jag orkar inte såmycket just nu, men det lilla jag orkar går helt klart till att brodera NP, för att få plats med allt såhar jag monterat vissa till enheter, vilket gör layout enklare.
skit kul är det i bland skrattar jag så jag kiknar, i bland bara himlar jag med ögonen, för det är verkkligen humor i detta,,

planen är att jobba undan med den så jag kan lägga undan den o sedan verkligen glädjas åt den på julen, hitintills kan man både gå på pubben, kolla klädda granar, gå till skomakaren, köpa godis, åka vissa vagnar med tåget, åka skridskor, äta mjölk o kaka, åka pulka.. nissar komme o går, än e de sura än glada bara julen tycks bestå...

hehehe se framför mej hur gäster kommer ynka i juletid, ställ inte skinkan där, vaför ställde du köttbullarna här jag kollade ju. hehhe

alltid kul att kunna drömma sig bort....

Troll som mest skapar i hjärnan just nu, men det lilla som pyser ut är hitintills det mest kuliga jag broderat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.