Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-21, 19:13   #1
pernilla pernilla är inte uppkopplad

organizer

Jag har laddat hem så många broderier från nätet att jag inte kan hålla ordning på vad som är vad längre. Jag har insett att jag behöver något organizer program. Vad har ni för program för detta och hur fungerar de? Jag har tittat lite på Husqvarnas, någon som vet om det är bra och lättanvänt samt pris.
/Pernilla
pernilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-21, 19:58   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

http://www.tashambra.sewembroider.co...ng_Designs.htm

Här finns en gratis organizer att ladda hem. Har hört på usa-listor att den är omtyckt och har tänkt prova den själv, har laddat hem den men inte använt den än. Men nog behöver jag organisera mina mönster alltid!
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-21, 21:20   #3
helen helen är inte uppkopplad

Har VIP 3D Organizer, fick den gratist från Husqvarna, kanske för jag köpte alla program på engång. Vet inte hur jag klarade mig innan. Det är jätte roligt att titta på alla fantastiska broderier och fantisera om vad man ska sy härnäst. Ett stort plus till Husqvarna.
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-22, 07:48   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Tashambra är bara ett antal mappar och undermappar i olika kategorier. Man får sedan sitta och flytta över sina filer dit. Har personligen aldrig förstått vitsen med att ladda hem detta, då det ju är något man hellre gör själv, så man får det uppdelat som man själv vill ha det... Men som tur var är vi ju alla olika!!!!

Själv har jag BuzzXplore som jag tycker mycket om. Man ser då sina mönster som bilder med information om antal stygn, antal trådbyten etc. och man kan också mycket lätt konvertera även stora mängder mönster. Nu kostar det ju en del, runt tusenlappen...

En lågprislösning har vi (återigen) i Embird. Har man basprogrammet (ca.$90)kan man köpa till Iconizer för runt $17-20. Då visas mönstren som små bilder i den vanliga Utforskaren. (Antar att det är detsamma som VIP 3d Organizer gör?). Kombinere detta med ett mappsysytem och uj vad bra det blir!! För runt 800kr har man då dels ett påbyggbart program för mönsterhantering, dels en katalogfunktion!!

Jag hade BuzzXplore innan jag hade Embird, och är väldigt glad över det, men jag hade ju faktiskt kunnat spara den tusenlappen, inser jag nu!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.