![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
göra ett märke med Janome 300E?
Jag har ett bryt på gång!! Vill så gärna göra tygmärken med Janome 300E älsklingen. Men hur gör jag? Alltså hur får jag ihop ett märke på datorn, flyttar till maskinen och broderar? Med fin kant och text i, runt eller ovalt eller rektangulärt spelar ingen roll. Jag har tajima och customizer 10000 programmmen. Snälla söta nån, förklara för mej, det lär vara "enkelt"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inte din programvara, men principen lär vara densamma. Börja med en enkel färdig figur som ram. Till exempel en cirkel. Du har säkert något ritverktyg för cirkel, rektangel med eller utan rundadade hörn etc. Gör en ofylld figur. Säkert finns det någonstans där du väljer stygn i konturen. Du vill nog ha ett satinstygn (tät sicksack) där.
Vad du sedan sätter inuti din ram, ja det kan ju vara lite av varje! Kanske din progravara har färdiga ramar till och med?! Kolla om du har någon meny "shapes" eller så! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:20.