![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Jag ska köpa symaskin!
Jippie! Pengarna som var avsatta för min efterlängtade overlock gick ju åt när bilen började gå på 2 och 3 cylindrar. Efter ett gott råd så lämnade jag in en skadeanmälan om motorskada till mitt försäkringsbolag (IF) i hopp om att KANSKE få tillbaka 1100 kronor. Idag får jag ett brev, jodå det var godkänd skada och eftersom det fanns något som hetet självriskkonto (utan att jag visste om det, man får det om man har många försäkringar samlade) så fick jag ut 2500 kronor!! HURRA! Tillsammans med lite nysparade pengar och inkomster från sålda barnkläder så ska det banne mig bli symaskin. Nu ska jag bara bestämma mig vilken det var jag skulle ha....
HURRA! //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Grattis!!!
Så kul att pengarna redan räcker till en ny maskin! Inte illa med 2.500:- från If!
Vilket roligt dilemma du har nu, vilken av alla maskiner ska du välja! Lycka till! KatarinaWidell ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Grattis!
Vad härligt! Kändes nästan som om det var jag som fått oväntade pengar och skulle få köpa en ny maskin. Hoppas att du hittar något riktigt kul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() ![]() Lycka till med köpet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Jätte glad för din skull, nu hoppar du väl med danssteg till symaskinsaffären, skriv sen och berätta vad det blev. kram helena
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Jag är nere på 3 alternativ, troligen bara 2. Janome 644/744 eller Pfaff 4842, och möjligen en Husqvarna 905. Helst vill jag ha en Pfaff, men frågan är om jag kan motivera för mig själv varför jag ska ge 50% mer för en Pfaff, när Janomen också gör jobbet, fast inte lika snyggt då och inte känns lika stadig. Frågan är om den är 2000 kronor ostadigare...? Ska sova på saken och räkna ihop pengarna när alla inkomster och utgifter har gått här i slutet på månaden så får vi se vad det blir. Får både lön och FP, men samtidigt så kommer det nya räkningar som inte har funnits när jag var mammaledig, så jag vet inte riktigt hur det slutar... På plus visserligen, men frågan är hur stort plus! //Kaja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
åh
vad roligt
jag kan säga att jag är suuuuper nöjd med min snik modell av janome som bara är en 204D. den har faktiskt mycket snyggare sömmar än flera maskiner i 8000 kronors klassen.. Gratiskram troll |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Fast du Trollet, detdär hjälpte inte direkt. Fasen vad svårt det ska vara att bestämma sig...
Håller på och väger för och nackdelar mot varandra. Jag menar, vad är det värt i kronor räknat att köpa av någon i närheten jämfört med att köpa från England/Danmark?? Vad är det extra tillbehörspaketet som sewingmashinesdirect skickar med värt för MIG. Nu är jag nere på tre alternativ och jag vet varken ut eller in... Alterantiv nr1 - Janome 644 ca 4000 kr Den maskin som sydde sämst av de jag har testat. Stort tillbehörsset, bl a 50 trådrullar, nålar mm inkluderat. Lagom prisklass egentligen, men jag vill inte riskera att bli missnöjd att jag inte kostade på mer i efterhand. Köper från England Alternativ nr2. Husqvarna Huskylock 905 ca 4800 kr Köper med rabatt via en kompis. Syr bra och verkar hyfsat stabil. Typiskt mittemellan Pfaffen och Janomen. Har en Husqvarna sedan tidigare, men har inga särskilda känslor för denna maskin. Fördel att den är köpt i samma stad som syrran bor, vilket gör att jag faktiskt är där med jämna mellanrum. Alternativ nr3. Pfaff 4842 ca 6000 kr Den jag känner mest för. Stadig, syr snyggt, känns rejäl. Innehåller rejält tillbehörspaket. Köper från England. Dyrast av alla. Tänk om jag inte syr så mycket som jag tror att jag ska sy, kommer att gråta blod om jag inser att jag har lagt ut pengar i onödan. Nä. Det blir bara svårare och svårare detta... Ett tag var jag helt säker på Pfaffen för att nästa dag vara mest inne på Husqvarnan och så växlar det över till Janomen. Och inte hjälper det att läsa om dem heller, för det finns ju ingen som har testat alla tre, inte någon längre stund i alla fall. //Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Köp Huskylock 905!!!!
Jag har en som jag är supernöjd med!! Och det bästa av allt var ju kursen som ingick i köpet. Helt ovärderliga tips och någon som dessutom visar funktionerna/sömmarna!! Jag hade kört på det. Möjligheten att få hjälp vid frågor eller problem går inte att värdera i pengar. Även om det går att skicka maskinen till England också.....men det tar ju TID!! Alla syfantaster vet ju att varje minut är som år när man är utan sin maskin ofrivilligt! Dessutom behöver du ju inte känna någon ånger om maskinen inte används i den utsträckning som det först var menat. Men jag tror att det blir tvärtom, med tanke på hur mycket snyggt du skapar.... Lycka till!! Och kör på!! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
huskylock 905
huskylock 905 är en kanon maskin, lätt att trä coh syr snygga sömmar.
Lycka till ! Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:33.