![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Frågor om Lace
Jag vill prova på att brodera FSL. Har förstått att det är bäst att ha samma färg till både över och undertråd. Kan jag spola övertråd och använda det.(Då blir det ju exakt samma färg) Eller ska det vara den speciella bobbintråden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Lace
Hej
jag spolar och använder övertråden när jag gör Lace. Jag tycker det funkar bra. lycka till vh Petra |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hur ?
Hur gör man lättast för att få det att funka.
Använder man dubbel plast eller vad används? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lace
Om jag har tjock plast tar jag ett lager och om jag har tunn plast tar jag 2 lager.
Den tunna plasten är sån som jag använder över tex fleece eller hanndukar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker att Water soluble stabilizer fabric fungerar bäst!
Jag använde det även i min senaste gardin . Där var det massa brodering som man klippte bort utvalda partier ur tyget! Maskinen broderade sådana dära tränsar i hålen! Någon som förstod? ![]() http://www.abc-embroidery-designs.co...er_fabric.html Här har jag köpt det! Åsa1970 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Soluvlies (ser ut som vlieseline) som är vattenlöslig är ett mycket gott alternativ till Ultra Solvy (tjock plast).
Blir inte så lätt perforerad som Ultra Solvy. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Lace
Har försökt med dubbel plast (Solvy) men det funkade inte blev en hel röra av det hela.
Kan det kanske bero på vilket mönster man har? Hackade sönder väldigt mycket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har aldrig provat med 2 lager solvy.
Tror inte det är tillräckligt. Ultra Solvy eller soluvlies. Solyvlies går att ha 2 lager om man vill. Jag har en liten enkel stjärna jag kan dela med mig av. Bra att börja med. (har sytt många, ingen har blivit misslyckad) Du hittar bilder i mitt album. Maila mig om du vill ha den. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag skrev om det i ett annat inlägg så jag klistrar in länken:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=9986 det är vad jag har kommit fram till.. //J |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Re: Lace
Citat:
Som tex dessa sandaler. Anne-Lii/Junia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:29.