Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-13, 17:24   #1
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Varför ska folk vara så...

Jag kommer just nu för tillfället inte göra några kurser eftersom det finns medlemmar här som klagar för att jag la ut ett gratis brodrei.

Tänk så många som efterlyser broderier, de får svar och ibland läggs det ut fina broderier både gratis och egna gjorda broderier.

Jag blev mycket besviken...

Så jag kommer att ligga mkt lågt ett bra tag, hade tänkt göra fler kurser men NÄÄÄ!
Anne-Lii
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 17:28   #2
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Fy, vad tråkigt!
Jag måste i alla fall tala om att jag är oerhört tacksam över vad du har gjort.

Vågar man fråga om det är du som har stygnsatt "balsatomten"?

Tack än en gång!!
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 17:37   #3
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Ja Otack är världens lön sägs det och det verkar stämma allt för ofta, synd nog.
Visserligen har jag inte testat din balsakurs (ännu i alla fall) men jag tycker det var jättesnällt av dig att visa då det tydligen är många som ville lära sig.
Men jag förstår om du blir ledsen och vill ligga lågt för tyvärr är det ju så att alltid är det nån eller några som klagar och försöker hitta fel på allt och alla istället för att glädjas med varandra.
Inte konstigt att världen ser ut som den gör när ett ynka litet broderi kan reta nån.
Tappa inte sugen, livet är redan fullt av tappade sugar! och jag är säker på att dom allra allra flesta uppskattade din generositet.

Kram Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 17:45   #4
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Nä fy vad tråkigt!!! Vad vore sysidan utan dig och många fler,med en sån kunskap som du har.
Dina kurser har varit guld värda,så de som retar sig på en sån sak!! undrar man vad de håller på med!!???
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 18:51   #5
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Fy vad tråkigt att det blivit så för dig!
Jag är i alla fall jätteglad för balsaträkursen,
och som sagt, otack är världens lön.

KatarinaWidell
som ska sy i balsaträ!!!
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 18:57   #6
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Inte för att jag har någon broderimaskin så jag har inte följt någon balsakurs även om jag tittade nyfiket på den ändå.
Obegripligt att någon kan irritera sig på att man vill dela med sig av kunskap!
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 20:23   #7
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Thumbs down

Jag kan bara hålla med alla som har skrivit innan, att de finns folk som inget annat har att göra än att söka efter fel som man råkar göra för att vara snäll och hjälpsam, borde tänka mer än näsan räcker, nästa gång sitter du eller ni där själva och då hoppas jag att ni får sitta där väldigt länge innan ni får någon hjälp. Jag håller fullständigt med alla andra positiva och hjälpsamma som finns på denna underbara sy sidan. Kram på er alla hjälpsamma mänskliga med människor. Kram karin
Stå på dig Anne-Lii vi stöttar dig, tack ännu en gång för kursen.
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 20:57   #8
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Smile Stå på dig Anne-Lii

Tack för det du lärt oss! Jag förstår inte varför en del människor ska leta efter fel. Jag håller på dig, så stå på dig. Kramar från Gerd.
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 21:12   #9
fika fika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 27
Jag syr i perioder o lär mig lite för var gång. Hur skulle vi hyffsade nybörjade fortsätta att sy om vi inte hade någon att fråga och uppmuntra oss att fortsätta? Jag syr saker åt min systerdotter men tyvär kan jag inte prova sakerna på henne då hon bor långt bort så jag är evigt tacksam när folk ställer upp med mått och andra tips.
Är inte internet till för att vi ska dela information med varandra?
/Erika
fika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 21:24   #10
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Tack Alla!

Det är trevligt att "höra" alla era positiva svar...

Det som jag gjorde tokigt var att ja la ut min lilla dvärg eller vad ni nu vill döpa honom till.
Jag har haft honom i många år och hämtade den på en gratis sida, så jag i min enfalld trodde att jag skulle kunna göra er glada med att få den, hade jag visst var den var så hade jag skrivit adressen och då hade ni hämtat honom där.

Jag kommer illa fall inte lägga ut några broderier överhuvudtaget inte ens de jag själv har gjort så är det bara...
Och hjälpa till när någon skriker efter hjälp på broderi kommer jag att vara mkt noga med vem jag hjälper.

Tack alla glada och fina syvänner som jag har fått här på sidan. Vi har verkligen trevligt tillsammans och jag hoppas att vi kan fortsätta att ha kontakt både här och att vi träffas ofta vi som har träffats...
Anne-Lii
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-13, 21:48   #11
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Det är ledsammt att det finns avundsjuka bland våra medlemmar, om du nu gjorde en liten miss med tomten så bry dig inte om det, vi är flera som är så tacksamma för att du tog dig tid att lära oss balsaträd brodyr, många kramar helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 05:54   #12
Marlar Marlar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 65
Hej!
Det var ju ditt mönster och din kurs!!
Tänk om en del kunde sköta sitt och låta andra ha trevligt. Forstsätt med dina kurser. Verkar har varit uppskattat.

Marie
Marlar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 07:26   #13
Avsl080403 Avsl080403 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2007
Inlägg: 200
Jag tänker bara....
Om det nu är så att min lilla "nisse" som jag hämtat för många många år sedan på en "gratis sida",
att den personen som har gjort den råkar vara med på sysidan,
skulle ju kunna mailat till mej och talat om att han-hon har gjort den osv, då hade vi kunnat ändra i forumet och lagt ut sidan där "nisse" finns.
Jag tycker att det är mer schyst att göra så...
Nu är "nisse" borttagen.

Jag blev bara så besviken men jag släpper detta nu och ska ha en rolig dag hos Gittes i Rnkaby...

Tack alla som deltagit i forumet...
Anne-Lii
Avsl080403 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 08:34   #14
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Gnomen

kommer från Tyska KO-design o är ganska dyr .
men det finns en sida som helt fräckt har tagit en massa fina brodyrer o hövdar att han stygnsatt dem själv o de är gratis att ladda ner.

jag råkade länka till den sidan en gång efter en förfrågan om spindelmannen o hamnade i blåsväder.Då kände jag mej jätteorättvist behandlad, eftersom jag hittat länken på sysidan, men lärde mej att dessa behövde jag ju inte bry mig så mycket om.. det fanns ju så många kul andra kul att umgås med

Skaka av dej kritiken, ha kul på sysidan, misstag kan alla göra o det e ju lite luddigt med de oficella reglera o vad folk gör i skymmundan!

det verkar vara många som försvinner från sysidan nu, Medmera o Teknikfreak har bara försvunnit.

Kanske bäst o säga att jag inte anmälde dej, men jag blev oxå förvånad över o se en Ko-design utlagd gratis, men det e ju för att jag blivit vis av skadan, innan hade jag ju bara blivit glad..

Troll
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-14, 09:22   #15
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Vad tråkigt det är när det blir så här. Men vi är många som uppskattat din kurs i balsaträ ja även sy på keps som Trollet la upp.
Det vore tråkigt om folk inte vill/vågar hjälpa andra för de blir påhoppade. Då är ju vitsen med sysidan borta...
Stå på er - annars gör någon annan det!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons