Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-05, 08:50   #1
Beofear Beofear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 4
Mönster "Druidrobe"

Hej jag håller på och försöker hitta mönster för att sy upp en "druidrobe", inte en susning vad dom kan kallas för på riktigt men men ni förstår nog vad jag menar
så om ni har förslag på sidor jag kan kolla el, kanske till och med har mönster liggandes så hör gärna av er.

Stay safe //Mattias
Beofear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 09:24   #2
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Sökte på Ebay och hittade detta.



Kan det vara något sådant du sökerlänk

Senast redigerad av ankan den 2007-09-05 klockan 09:28.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 10:55   #3
Beofear Beofear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 4
ja precis men jag söker mönster för att sy en inte köpa en färdig=/
Beofear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 10:57   #4
Beofear Beofear är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 4
ahh fel av mig lite för snabb med svaret där inte riktigt den modelen snarare den med 3/4 ärm istltf, klockärm.
Beofear är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 12:41   #5
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Är det inte bara en mantel med ärmar och huva eller en modifierad tunika, för att generalisera lite?

Om det inte är några konstigheter du ska ha så är det bara att skaffa ett grundmönster där du har halsringning, axlar och ärmhål att utgå ifrån Ett mönster för ärmar kan också vara bra att ha förstås. Sedan bestämmer du om du bara vill ha sidsömmar eller mittfram och mittbak sömmar också.

Lätt som en plätt också för den som inte är helt van vid att sy
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-05, 14:44   #6
Studz Studz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 17
Jag gjorde en liknande grej för två år sen och utgick från raka stycken. Jag mätte hur bred den skulle vara över axlarna, hur myckey vidd som behövdes nertill och hur lång den skulle vara, sen klippte jag fyra stycken där ena kortsidan blev axelbredden/, den andra nedervidden/4 och långsidorna längden. Sydde ihop dem två och två så att jag fick ett fram och ett bakstycke, sydde ihop dessa över axlarna (lämnade hål för att kunna prova ut ett halshål. Mätte hur långa och breda jag ville ha ärmarna och klippte dessa som fyrkanter utan några som helst krussiduller. Sydde fast dess mot de ihopsydda bak- och framstyckena (mitten på ärmen mot axelsömmen), sydde ihop ärmen och sydde ihop sidan på dräkten. En huva är inte svår att lägga till.

Det som gör en sån här dräkt så snygg är i mångt och mycket att dne är så enormt enkel. Om man vill kan man säkert klippa ett bak- och ett framstycke direktoch skippa mittensömmarna.
Studz är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons