![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodera på balsaträ...
Jag kan hjälpa er som vill lära er att sy på balsaträ.
Skulle kunna göra på samma sätt som jag gjorde med att sy i kepsram. Så får ni fråga om det är något... Finns det någon som vill...??? Anne-Lii/Junia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Låter väl jättebra !
Jag har haft en bit liggandes länge men aldrig kommit igång och testat . |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vilken söt tomte, var har du hittat den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tycker också det var en bra idé! Kul att du vill ta dig tid att dela med dig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Tomten är egentligen en dvärg, men han är lika fin som en tomte. Bra om vi blir några till... Kan hjälpa er efter helgen, ska ut med husvagnen... http://www.hobbyverkstad.se/ Klicka på balsa, välj den som är 1,5 mm Skriv i beställningen att de får dela på den så blir frakten billigare. Men om ni vill har jag lite hemma som ni kan få köpa och prova... Då behöver ni inte vänta i 2 veckor... Ha en skön helg och vi hörs söndag kväll eller måndag... Anne-Lii |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är 1,5 mm det tjockaste som går att brodera på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Låter som en bra idé, om Du vill ha besväret med att lära ut, Margareta B
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
balsa
Jag är intresserad att få köpa en bit av dig och prova låter spännande. Sedan kan jag ju köpa själv.
Hoppas att du vill dela med dig av instruktioner också.Nu blir jag borta en vecka ska åka till toscana men jag ger dig min adress så kan du skicka det. Kramiz Anita. PS.skickar min adress i mail. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tycker också att det låter som en bra idé.
Ska kolla om min hobbybutik har balsaträ eller kanske gubben min har eftersom han bygger modellbåtar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej Anne-Lii!
Klart att jag vill vara med om detta! Ska kolla runt efter balsamträ. Va gullig du är som vill ordna en undervisning! Jättebra idé att göra det via bilder, då kan man ta del av lektionen när man kan! Ta det på en bra dag, och stressa inte nu! Kramisar Katarina |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hej igen!
Har nu varit på en skön tripp med husvagnen...
Man kan sy på 2mm balsa oxå. Eftersom det är så mjukt trä. Jag kommer att göra bilder under veckan så sätter vi igång sen.... Kram Anne-Lii |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Kurs
Klart det skulle vara kul att testa. Vill gärna vara med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Har jag någon möilighet att beställa från dig? jag bor i spanien. törs inte beställa via internet.. blir inte lessen om du inte kan!!!!Då tittar jag på alla andras fina saker . lik din
Senast redigerad av helen den 2007-08-27 klockan 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
Citat:
Anne-Lii |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Tack!tack adressen finns på den gästsida
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:11.