![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kepsram!
Nu har jag äntligen tagit fram min kepsram för att testa.
Men jag fattar nada, får det inte att fungera. 1. Ska klisterpappret klistras på framsidan eller insidan av kepsen? 2.Ska det vara en innerram med kepsramen? Funderar för det är en fördjupning i ramen som om man ska lägga den mindre ramen där, ungefär som på vanliga broderiramar. 3.Hur långt in sticker ni själva skärmen i fästet? 4. Den sk svettremen på kepsens insida, ska den vikas fram eller ska den vara som den är? Nu har jag vridit o vänt o klistrat både på framsida o baksida, men jag fattar inte. Så snälla hjälp mig. Ha en trevlig kväll. Inger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Själva klisterpappret sätter du fast i bågen :under: sen så har du den klistriga sidan upp och dit trycker du fast kepsen, det andra vet jag inte för jag har ingen kepsram
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Enligt den lilla bruksanvisning jag fick med min ram så ska svettremmen vikas fram, men när jag gjorde mitt första och hittillls ända kepsramsbroderi och skulle spänna kepsen i ramen så klarade inte jag av att vika fram svettremmen. Jag tycker allt verkar hel knöligt och fick inte riktigt till det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svaren Emilia o Helen.
Ska testa lite till. Ha en fin lördagkväll Inger |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:33.