![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Vad skönt att höra att du får häva köpet.
Ang hennes påstående att dra av för en hushållsmaskin är felaktigt. Det handlar om vilken verksamhet du har om du använder maskinen kommersiellt eller om det bara är ett fingerat avdrag. om man delar maskinen mellan företag och hushåll då kan man tex dra av för slitage. Men alla inköp av inventarier hamnar på inventarie listan och dras av med 20 % varje år. Men man kan inte ta en gammal maskin och börja dra av momsen för. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Visst är det så. Tyckte det var ett underligt uttalande och lite obehagligt då hon liksom satt på dubbla stolar. Nåväl, det var mest en parantes i sammanhanget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så, nu har jag fått tillbaka pengarna. Det lustiga i sammanhanget var att de hade ställt upp maskinen - broderat med vanlig sytråd - och hade rätt gott om undertråd på ovansidan broderiet men ville ändå påstå att den fungerade bra. Hmmm... skall det se ut så gör min billiga Singer det bättre (som de inte var sena att snacka helt obefogat illa om)?!?
Får fundera lite på om det skall bli en Pfaff eller inte... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Usch och fy för den handlaren!!!
![]() Vi har en liten Pfaff butik här i stan hon som har butiken är super trevlig på alla sätt o vis skulle det inte vara för att jag har en SE så skulle jag köpt den stora pfaffen av henne. Har sett hennes maskiner brodera och aldrig har jag sett nån undertråd.. Tur att du fick pengarna åter men låt det inte gå ut över symaskin märket för det är bra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker att Janome slår det mästa och även bra priser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag gillar ju helt klart IDT'n. Och den får man ju inte med någon annan maskin. Jag vill kunna både sy och brodera på maskinen - även om jag syr mycket på både overlocken och min gamla husqvarna.
Jag tycker mig ha sett i någon diskussion att Janome är ännu kitsligare med vilken typ av tråd man har? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag kan med stor glädje meddela att jag köpt en ny Pfaff creative 2134 och den går som en dans(eller egentligen inte det minsta roligt eftersom någon säkert har lurats att köpa den där illa fungerande som jag lämnade tillbaka).
Jag tog en liten chansning eftersom det fanns de som inte trodde det var fel på den maskinen jag hade hemma, och det gjorde att jag blev lite tveksam. För om det var normalt beteende så var det ju verkligen ingen bra maskin. Men jag bestämde mig att göra ett nytt försök på maskinen då jag fick ett bra pris från Danmark. Och den nya maskinen går som en dans, den låter inte konstigt, den drar inte ihop varpen på det jag broderar, tråden går inte sönder, undertråden syns inte på ovansidan och övertråden nyps inte åt på ett underligt sätt i trådvägen. Den syr också vackert på vanligt sätt. Nu är jag jätteglad! Det har varit lite tråkigt då jag varit utan broderimaskin ett tag eftersom jag sålde min Singer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Så jätteroligt att du fått igång en maskin som funkar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Grattis!!
jag har hört ett rykte om att symaskinsagenturen inte säljer Pfaff längre,såg iallfall att de tagit ner Pfaff skylten. Men samma rykte sa att Hq butiken hjälper till med Pfaff också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack för grattis!
Jag är glad att jag litade på min instinkt för det är ju nu helt uppenbart att den begagnade maskinen inte var helt frisk. ![]() Undras om symaskinsagenturen isåfall kanske säljer ut lite tillbehör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
men visst är det beklagligt
jag tror att de vet att det är fel på maskinerna o ändå säljer dem. varför är de annars så snabba på att dömma ut oss.
en normal människa vill ju ta reda på vad som falerar sådan är iallafall min nya husqvarna handlare.. när jag sa att den tog upp undertråden satt hon i 45 minuter o fixade med den. tills hon var nöjd, jag var nöjd efter 30... för hon visste att den var nyservad och ville hitta felet. Så glad för din skull, fasar den dag jag måste serva eller något vara utan ettan är inget familjen ser fram emot då blir jag nog instängd i källaren,, ska hålla utkil på din sida för allt nytt kul som kan beskådas Troll |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:09.