Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-03-18, 08:08   #16
barkle barkle är inte uppkopplad

Ulrika, jag ser att du bor i Uppsala, då kan jag varmt rekommendera Symaskinsboden på Sivia Torg. De är ungefär så som Annie beskriver att en bra handlare ska vara!
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-18, 10:24   #17
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Jag har en Janome MC 11000 Jag tycker det är en fantastisk maskin. Men jag köpte den av en handlare som inte kan någotting om data och brodermaskiner eller program som jag köpte till. Han har bara sålt digiteizer pro till mej .
Men som jag är data van och symaskins van och även bra på engelska språket har jag klarat av allting själv.det gäller att läsa manuallen och prova ,prova och åter prova.
Så har du tillgång till en bra Janome handlare tycker jag du skall titta på Janomes maskiner.
Jag tycker fortfarande det är den bästa maskinen och till det bästa priset.
Min maskin syr helt perfekt, när det blir fel är det jag som har valt fel tyg i kombination med fel underlägg och kanske fel täthet i stygnsättningen. men det har aldrig varit maskinens fel alltid mitt.
Det allra bästa och enklaste är när du kan ha direkt uppkoppling mellan din dator och symaskinen.
Du slipper att köpa till dyra x-grejer för att föra över broderierna.
11:an har ramar med broderiytor 5x5, 10x10 ,20x20
och macro 20x28 cm.

Senast redigerad av axyzvslut den 2007-03-18 klockan 16:24.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-18, 14:37   #18
Lsp Lsp är inte uppkopplad

I höstas så köpte jag en Brother Innovis 1500D och är supernöjd. Broderyta 16x25 cm, Disneymotiv i maskinen, den kan sy i sidled, man kan skapa egen mönstersömmar
Lsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-18, 18:41   #19
Adelianea Adelianea är inte uppkopplad

Eftersom jag är novis på detta område kan jag inte förstå hur det kan skilja så i pris. Vad är skillnaden? Jag måste ha en maskin som kan sy,brodera och att man kan ladda över bilder från datorn. Finns det maskiner som kan konvertera en vanlig ritad bild till ett mönster som maskinen förstår?
Adelianea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-18, 18:48   #20
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Citat:
Adelianea skrev:
Finns det maskiner som kan konvertera en vanlig ritad bild till ett mönster som maskinen förstår?
Det är något som görs i datorn och sedan överförs broderifilen till maskinen. Det finns program som gör detta automatiskt, men ska man ha ett bra resultat behöver man lära sig att göra detta manuellt.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-18, 20:54   #21
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

När jag köpe janomes mc 11000 deras värsting kostade den 45000:- och husquarnas värstin 59000:- Och då tycker jag att janomes maskin är ett strå vassare, husqvarna har alltid varit dyra.
Även deras största dataprogram är billigare än husqvarnas.Huskvarna har alltid sålt på att det är svenskt men det är bara namnet idag Många av janomnes maskiner byggs i japan och Japan är erkänt som ett högteknilogist land.
Man skall titta på alla märkens maskiner och se vad kan maskinen göra vilken får jag mest för pengarna.oavsett vilken nivå man väljer.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 07:28   #22
Adelianea Adelianea är inte uppkopplad

Nu har jag kollat runt lite på priser och det verkar vara otroligt mycket billigare att köpa en symaskin och en broderimaskin. Är det så och vilka rekomenderar ni då.Är otroligt tacksam för era sva och er expertis.
Adelianea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-19, 07:48   #23
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Då kanske mitt första inlägg inte var så tokigt trots allt Och som sagt då kan man sy och brodera samtidigt.

Jag rekomenderar Janome 300E. Det är en ren broderimaskin och väldigt prisvärd. Den finns nu också till väldigt bra priser då dess efterföljare precis släppts (Janome 350E).

300E klarar av det mesta som en dyrare maskin klarar, de stora skillnaderna ligger i att det inte finns trådklipp, den varnar inte när undertråden tar slut samt att skärmen inte är lika stor och inte i färg. Jag kan dock inte på stå att det gör så mycket, klippa trådar är inte speciellt jobbigt. Undertrådsvarnare lär man sig vara utan, man ser hur länge tråden varar på ett ungefär. Skärmen använder åtminstonde inte jag speciellt mycket, det mesta gör jag på min dator innan jag för över broderiet till maskin och då behövs ingen avancerad skärm. Det är klart att dessa finesser kan vara bekväma att ha men man måste ju väga det mot priset.

När det gäller vanlig maskin så finns det mycket att välja på. Här gillar jag Pfaff för deras övermatare är helt suverän.

Senast redigerad av Alvan den 2007-03-19 klockan 07:50.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42.