![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Nu Gun-Britt skall jag göra ett försök att hjälpa dig att ställa in rätt comport.
Gör så här: Starta programmet, koppla ihop maskinen med modulen på med datorn. Sladden måsta sitta i samma USB uttag i hubben som när du installerade den. (sladden måste vara installerad) I datorn väljer du sen i tur och ordning *Kontrollpanelen *Prestanda och underhåll *System *Maskinvara *Enhetshanteraren Om din sladd är installerad hittar du en punkt som heter Portar (com&LPT) klicka på + där. Då står det ”Prolific USB to serial Comm Port ” i en parentes står Ett högt comportnummer, det måste du ändra. *Högerklicka på ”Prolific USB to serial Comm Port” *Egenskaper *portinställningar *avancerat Nu har du möjlighet att ändra port välj tex port 2 (om den är upptagen står det används) Klicka OK Prova nu att skicka ett broderi till maskinen *Klicka på maskinsymbolen i programmet *Välj Artista 165 (din maskinmodell) *Välj comport 2 (om du valde den) (Se till att maskinen står inställd på broderi inte som vanlig symaskin. Inga dialogrutor får vara öppna i maskinen.) Klicka ok Då kommer en dialogruta upp i programmet Whrite to the Embroidery system Klicka på nålen med tråden i. Förhoppningsvis skickar du nu ett broderi till maskinen. Hoppas det inte är annorlunda i din dator med Windows vista på. Jag har XP i min dator . Beskrivningen fungerar i min dator. Hoppas det funkar nu /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Tack snälla Bibbi för hjälpen! Jag ska prova allt imorgon så hör jag av mej om hur det går. Jag tycker nog att jag är lite på rätt väg.Jag har bara setat en stund ikväll och verkligen kollat att alla sladdar sitter i. Men utan framgång.Nya tag imorgon!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Åh; Bibbi! jag har med din hjälp lyckats få över mönster till maskinen! om du visste hur glad och tacksam jag är.Nu ska jag fotsätta och jobba och lära mej mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Perfekt!
Skam den som ger sig ![]() Jag har tänkt på dig hela dagen och undrat hur det gått. Hör av dig om du kör fast igen. Det är mycket att lära ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.