Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-02-18, 07:11   #16
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Citat:
Lillith skrev:
Litet försvar till dom stackars återförsäljarna. Det är tråkigt nog så att dom inte alltid nödvändigtvis "skyller ifrån sig" som någon sa, utan att det helt eneklt är kaos i Husqvarna just nu.
Men!??? Vad är det som gör att att är kaotiskt hos Husqvarna. Dom är väl massor av anställda och all kunskap försvinner väl inte för att det blir lite omorganisation eller vad det nu är.
Återförsäljarna kan väl det dom kunde innan kaoset.

Fast själv har jag inte någon Husqvarna....men undrar lite ändå, det låter ju inget vidare. Rent av hopplöst.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 08:58   #17
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag fick jättebra hjälp av en tjej på Huskvarnafabriken i Jönköping, min försäljare sa att han hamnade i Danmark varje gång han försökte men när jag fick tel nr av han så gick det ju jättebra. Vad som är fel återstår fortfarande att se. Om det är fel på bågen, maskinen eller mig, antagligen det sistnämnda men tjejen på Huskvarna guidade mig igenom hur man skulle göra med bågen i maskinen och det hjälpte inte.
Det är det som är synd när man inte bor nära en riktig Huskvarnaaffär att det inte bara är att gå dit med maskinen och få hjälp. Man ska ju ta sig dit också med en jättetung maskin.
Min försäljare sa också att de har avskedat en massa folk på Huskvarna samt omorganiserar hela tiden.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 10:47   #18
beasfarmor beasfarmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 529
Huskqvarnas kundtjänst i Huskvarna har delvis blivit uppsagda.Kunderna ska servas från en sk callcenter i Danmark. Callcenter betyder inte att servicen ska vara sämre men däremot blir det inkörningsproblem efter som nya medarbetare måste lära sig. Språket behöver inte bli problem eftersom man förmodligen anställer en del svensk pesonal.
Så här göra det flesta stora företagen idag för att minska kostnaderna????
Har själv jobbat i ett företag där det gjordes på liknande sätt - så jag har viss erfarenhet.

Jag själv är så glad att jag har min Huskvarna-återförsäljare i Gbg.De är ganska så självgående.
Tack Helen, Ingela och Annicka Ni är toppen!
beasfarmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-18, 19:31   #19
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Har försökt att uppdater min SE maskin över internet sedan jag hämtade den i Stockholm 05 Aug. Vet inte hur många gånger jag ringt husqvarna!!! frustrerande, de säger att de skall ringa upp etc. Man kan inte bara skitta i kunderna på detta visset nu får jag själv betala en uppdatering på min maskin men skitt samma bara jag kan uppdatera den.Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-19, 11:13   #20
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Citat:
Men!??? Vad är det som gör att att är kaotiskt hos Husqvarna. Dom är väl massor av anställda och all kunskap försvinner väl inte för att det blir lite omorganisation eller vad det nu är.
Tyvärr har massor av kunskap frösvunnit just för att dom har gjort sig av med en massa gammalt folk och anställt nya som kanske visserligen är jätteduktiga på sina grejer, men dom vet inte hur det funkar riktigt. Vår lilla Husqvarnatant här nere har fått snacka med dansktalande folk flera gåner, vilket lett till missuppfattningar av beställningar och liknande.
En hon pratade med visste inte hur man skulle göra när hon ville skicka tillbaka en maskin som vlivit fel (fel modellnummer, danska som tog emot beställningen) så vår stackars lilla tant fick förklara det för henne

Så, dataansvariga som vet mycket om datoren, men inget om symaskiner, supportansvariga som kan... ja NÅGOT kan dom säkert, men inte dom symaskinerna och tillbehören som dom säljer och så vidare...
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 16:37   #21
clivia clivia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 61
Thumbs down samma kaos på singer då de köpt husqvarna

Jag köpte en singer för över två år sen och när jag senast lämnade in den så var det likadant där eftersom Singer tydligen köpt Huskvarna. totalt kaos. Återförsäljare och serviceställen drabbas hårt då de sitter emellan kund och tillverkare. Jag köpte nyligen en Husqvarna usb i tron att supporten skulle fungera bättre, svensktillverkad och rejäl. Nejdå, jag får sitta hemma och slita mitt hår. Ett stort BUU till Husqvarna och Singer som inte kunde organiserat ägarbytet smidigare.
clivia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 16:48   #22
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag fick bra hjälp då jag köpte min D2 men nu när man ser hur det blev så är jag ånger att jag inte köpte en Janome fast då visste jag inte ens att det märket fanns.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 17:19   #23
irre4ever irre4ever är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 98
Jag har bara positiva erfarenheter av Husqvarna. Bytte min D1 mot SE nyss och hade problem med installation av 3D Embroidery, på min dator fanns tydligen ett blockeringsprogram men Husqvarna skickade en CD avinstallation av detta blockeringsprogram. Sen fuknade det som en dans. Tog ju några dagar men det var ju över julen.
Och trevligt blev jag bemött också.
Irene
irre4ever är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 17:24   #24
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Hej Irre. då måste jag fråga vem pratade du med på Husqvarna för de har inte ringt tillbaka till mig har bara haft min maskin snart 1 1/2 år. Skam kan tyckas. Kram Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-21, 18:25   #25
Winberg Winberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
Smile

Tack för namnet, skall se om det går att få tag på personen.Karin
Winberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-05, 15:07   #26
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Nu har jag fått tillbaka min D2, den var en vända till Jönköping till Huskvarnafabriken.
Tydligen var min maskin så gammal, jag köpte den 2002, så att något kort inuti maskinen inte "tog" den senaste uppdateringen till quilters hoop. Även om det stod på displayen att bågen fanns. Hade sån tur att det gick på garantin i alla fall.
Sen så bytte de en slö kniv, en lampa och kalibrerade broderienheten, det gick på sina modiga 851 kr.
Jag har inte provat den men hoppas det fungerar allting på den nu.
Att kortet i gamla D2r inte passade ihop med uppdateringar var en väl förborgad hemlighet på fabriken tydligen, inte ens den vänliga tjej där som försökte hjälpa mig att få igång maskinen per telefon visste om det.
Så man kan undra hur det fungerar på fabriken, vattentäta skott mellan avdelningarna tro!
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons