![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#2 |
|
Hej!
Kan du konvertera bilden till något annat bildformat (bmp, gif...?). PaintShopPro, som jag har, kan i alla fall konvertera bilder TILL pcx-format, men jag vet inte om det går att öppna en pcf-bild i detta program. Kan du testa att göra en enkel (lite mindre bild), zippa den och lägga den här i forumet? Du skulle t.o.m. kunna skicka en skärmdump av det du scannat. Hmmm, mitt gamla program ville bara ha monokroma (svart/vit) bmp-filer i en viss storlek - 480x350 pixlar. Jag fick alltså enbart rita konturerna i svarta, 1-punkttunna linjer och spara som en bitmapp. Sedan gick det att stygnsätta de olika fälten (det fick förstås inte heller vara några öppningar någonstans...). Är det någon särskild storlek din pcx-fil får ha? Färger? Hälsningar Gunilla Hultin Senast redigerad av gunnsan den 2005-05-11 klockan 20:00. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:21.