![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
#23 | |
|
|
Citat:
Jag hatar fack som fan... jag säger bara att det är fy fan. Jag får inte ens att jobba i 2 dagar i rad o sen vill va ledig 4-7 dagar i rad. För 3 år sen o bakåt jag kunde utnyttja, men facket förbjöd o skapade regler. Det var motsvarande tvättstugasystem, som man boka in en tid i tvättstuga dvs att bestämma sig själv över tider. URLÖJLIGT! Ang. DO... Om det har hänt nåt på arb. eller vid intervjuet, så gäller det i 3 år. Alltså, Man kan anmäla sig till DO inom 3 år. De andra länderna var jag bott. Där var det VIKTIGAST att ha gjort bra jobb, inget mer! på arkitektbyrån. Det fanns en tuff kille, han såg ut som en rock typ, och jag var enkel nörd med glasögon, o tiotals kostymgubbar o några bögar... o det funkade fint. Ryska ord: rabota! = arbete! (verb: rabotisj') Det låter som robot.. ![]() Det stör mig ibland att kollagarna som blivit "kompisar" på privata sfären. Jag undrar ibland.. kan svenskar inte skilja åt mellan arbetsroll o privatroll som ska vara tydligt markerat. Det spyr jag färdigt bara. Jag tar aldrig en jävla dugg kollage in i min privat, inte ens kickoff-party trots den är skittrevligt o bra! Jag har jobbat i samma platsen i 8 år och har sett hur hörande o döva personal som blivit "ovänner" och tillbaka...inte bra. o alla har slutat, jag som är enda personal som jobbat längst där. Det är en orsak är att man måste markera tydligt arb.roll o privatroll, måste kunna säga nej tack till kickoff-party. Helt enkelt, men för svenskar har svårt att säga nej nog tror jag. De är rädda för att bli mobbad på arb. som sandlådans lek. Personal har stor respekt mot mig för jag är hård och kan vassa tunga på tyska Jag är en sorts pappafigur för dom! o jag är bara 30 år o en personal som är mkt äldre men ändå..Ja Senast redigerad av Addes den 2008-10-06 klockan 11:46. |
|
|
|
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:06.

Jag är en sorts pappafigur för dom! o jag är bara 30 år o en personal som är mkt äldre men ändå..
Trådad visning