Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-02, 21:03   #1
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad

Citat:
mortilltre skrev: Visa inlägg
Och i slutändan är det fortfarande så att mina barn är ensamma om sina elefant och uggletröjor, eller sina A-klänningar i retrotyg eller velour på sitt dagis eller sin skola, ja faktiskt alldeles ensamma om just sina kläder i hela byn, medan en hel drös av ungar har likadana kläder från just Lindex och me and I. Så även om det inte verkar vara personligt när man surfar runt i den lilla ankdamm som sybloggarna utgör så blir det det när man blickar ut över hela stora Sverige och alla barn som finns där, där majoriteten inte har hemsytt, äkta retro eller uggletröjor.
Även jag köper elefanter och ugglor bor i en av de större städerna i Sverige och har inte sett ett enda barn mer än mina egna i just de tygerna...
kan tillägga att alla som själva varit barn på 70-talet blir glada när de ser mina barns elefanter o skiner upp och säger: ååå sånna där elefanter hade jag som liten...
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 23:31   #2
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad

Visst kan det se likriktat ut, men jag håller med alla tidigare inlägg. Man syr det man vill ha. Och med mitt tredje barn som är en tjej så blir man vansinnig på de stora klädkedjornas tjejmode...smala kläder, nej tighta!, en 86:a på babyavdelningen kan vara större än en 92 på tjej...och alldeles säkert om det är ett plagg från killbabysidan....hopplöst att välja storlekar med andra ord: ännu värre att försöka tala om för mor- och farföräldrar vilken storlek de ska köpa när de undrar...

Jag syr också i ugglor, elefanter, landskaps och retrotyger...helt enkelt det jag gillar. Och mina barn verkar också vara ensamma om det på dagis och jag bor också i "storstan". Har inte sett någon annan med dessa tyger...de flesta på dagisen verkar ha pop och meandi. Fint men jag har tröttnat på mycket av deras kläder...

Bloggar själv, även om jag inte hinner så mycket som jag skulle vilja!

A-line klänningar/tunikor är lättsydda och lättvarierade...och omtyckta av min tjejja...

Säger som andra: sybloggarnas lilla klick är så utspridd i landet att det nog snarare är att man inspireras av varandra än att vi alla är tråkigt lika, och verkar mer likriktade...och eftersom uggletyg, elefanter osv inte syns på fler än de egna barnen på dagisen så kan det ju inte vara så spritt....
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-03, 08:38   #3
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad

Wink Jag slänger mig gladeligen handlöst i ankdammen!

Jag håller visst med er om att barnkläder skall vara rymliga, praktiska och glada. Köper ytterst sällan barnkläder "på stan", men minns att jag irriterade mig på en så enkel sak som sockar. Letade vanliga barnsockar till sonen som då var två år,men i pojkhyllan var det monster, dödskallar och bara mörka färger. I flickhyllan fanns klarare, roligare färger, men då var det princessor eller andra väldigt tjejiga motiv. Och sockar syr jag i alla fall inte själv...
Och jag hoppas ni inte tog illa upp, jag gillar verkligen att läsa sybloggar och har nyss startat min egen, så nu plaskar jag också i ankdammen!
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:54.