Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-09-14, 10:28   #12
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!
Nu har jag fått veta att även en marginell förminskning av ett broderi i Embird kan förvanska hela broderiet. En stygnsättning som jag gjort till en medlem var en aning för stor, så hon minskade ner den litegrann i Embird. Som väl var skickade hon resultatet i jef till mig också, tillsammans med fotot på broderiet. Jag tittade först på fotot och tänkte "oj, vad konturerna kom långt in..., vad har hänt?". Men så öppnade jag jef-filen med det förminskade broderiet.
Här ser ni resultatet efter en förminskning i Embird. Bilden är alltså bara en aning förminskad, men det blev stora skillnader i fyllningar och konturer. Fyllningen som förut hade lagom överlappningar har nu istället fått alldeles för stora överlappningar här och där. Embird har alltså förminskat konturerna mer än fyllningarna..?
Konturen (double-run) har även delats på vissa ställen som ni ser i bilden.
Mina splitade satin-fyllningar blev på vissa ställen omvandlade till vävstygn, och vissa till jättelånga (alltför långa!) satinstygn.
Så... förminskning i Embird sker på egen risk, jag kan alltså inte garantera kvaliteten på mina stygnsättningar om någon går in och gör något i Embird med broderiet innan det sys ut.
/Gunilla
Bifogade bilder

Senast redigerad av gunnsan den 2008-09-14 klockan 10:31.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:17.