![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag har köpt paljettband från stoff och stil...frågan är nu hur jag enklast gör för att sy fast det. Det ska bilda antingen en stor bokstav lite snirkligt eller till och med ett helt namn, det är inte bestämt ännu. Men hur sy fast det och med vilken slags tråd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle sy fast det för hand med vanlig sytråd. /Bibbi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en skjorta köpt på Myrorna där det finns ett paljettband påsytt på manschetterna. Och det verkar som om tillverkarna har sytt det på maskin eftersom sömmen i vissa fall går rakt igenom plasten i paljetterna.
/Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har sytt fast paljettband med raksöm på maskin. Om man inte ska titta med lupp så går det alldeles utmärkt om man är noga med färgen på trådvalet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
När jag sydde på paljettband på min lärarprograms overall så sydde jag för hand genom varje paljett... Det tog sin lilla tid men det sitter.
Annars tycker jag att Alvans tips låter bra men det beror ju på var man ska sy. Jag sydde mitt på ett ben och det var svårt att få in det i maskinen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:17.