![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Pr 620
Nu har jag bestämt mig att byta min Pr 600 mot en ny Pr 620. Finns det nån som har gjort samma byte och kan berätta om det, skillnader, för o nackdelar maskinerna emellan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inte bytt och tänker inte byta heller.
Men de skillnader jag kommer på: Belysning vid nålarna USB-minnen och (har jag för mig) CD-skivor kan läsas (däremot inte disketter, och vet inte och CF-kort kan läsas heller) 620 kan använda den något större kepsramen och cylinderramen. (PR600 ska kunna uppdateras så de också kan göra detta, men det är en hårdvaru-uppf datering som kräver utbyte av något - typ kretskort eller vad det kan vara - i maskinen och kostar en bra slant.) I övrigt är det inga skillnader efter vad jag förstår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Visste inte att man kan uppgradera PR-600 till 620.Nån som vet priset?
Kan man montera på enbart lampa om man vill? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej man kan inte (enligt Skövde Symaskiner)
uppgradera Pr 600 till 620, men Pr 600II kan tydligen uppgraderas till 620. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
oki då behöver jag inte fundera på det!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Enligt amerikanska forum kan även den äldre PR600 uppgraderas, men även i USA kostar det ett par tusenlappar, och priserna brukar minst dubblas innan de når hit. Tror efterfrågan på denna konvertering varit så liten att Brother nog inte "marknadsfört" den hos sina tekniker.
PR600II är ju i sak densamma som PR620, så vari en sådan uppgradering består i annat än ny mjukvara inser jag inte riktigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag blev tvungen att göra en extra koll i några Yahoo-grupper, och visst har en och annan konverterat den äldre modellen av PR600 till att kunna använda de nya ramarna (jag vill inte kalla den uppgraderade för en 620), även om de flesta backat för priset och avstått. Det enda pris jag hittat i USA är $500. Detta för själva uppgraderingen, Inga ramar ingår då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:38.