![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Pärmklädsel
Är det någon som har en bra och enkel beskrivning till "pärmklädsel".
Att klä in en pärm med tyg och ev stabilisering. Tack på förhand! Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det gaffelpärmar du menar?
Jag tror att jag har mönster liggande någonstans, om du vill kan jag leta fram det.. Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tapet!
Inte för att det är svar på din fråga men jag tänkte bara berätta va jag kom på lite fiffit för ett tag sen. Vi fick sånna oklädda pärmar i naturbrunt på en utbildning jag var på. Tyckte pärmen var såååå tråkig, så jag tog hem den och satte igång att klä in den med dubbelthäftande tejp. Klädde det mesta av pärmen och sen tog jag en rulle med gammalt retrotapet som jag sedan fäste på pärmen. Med lite pyssel blev resultatet riktigt bra!
Tapeten får dock inte vara för'torr' för då spricker den när man stänger pärmen. Ett tips bara om man har jätte mycket tid över och inte vill sy ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
nej, ringpärm men samma format dvs a4.
Jag vill gärna ha beskrivning. mvh Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Då ska jag leta fram det, jag letar ikväll. Vill du maila mig din adress på smultron11@telia.com
Ha det!! Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack
Tack för svar, nu återstår bara att sy och lägga ut bilder här. Mina elever i åk 9 ska också få sy sig en pärm.
mvh Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:39.