![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Kurvmall eller liknande hjälpmedel
Jag söker med ljus och lykta efter en kurvmall. Var kan man finna en sån?
Supertacksam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har inte välsorterade bokhandlare sådant, annars finns det väl att köpa på nätet, quiltaffärer tex.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kurvmall
Jag köpte min på semestern i Frankrike i somras men jag tror att det finns att beställa via nätet. Sök bland recensioner så tror jag att du hittar.
/Efwa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Affärer som säljer kontorsvaror och papper brukar kunna ha sådana.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Menar du en sån här som den blå på bilden http://www.artistica.nu/default.asp?...sp?id=494~main
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
French curve
Min kurvlinjal ser inte ut som den på bilden. Kolla min blogg så ser du hur den ser ut. Min kurvlinjal
Det är en Sew Easy. Jag borde förresten lägga in den på min sida. Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Bild
Bild på min kurvlinjal finns nu bland mina bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Den som delfintua tipsade om är en linjal som man kan böja till själv beroende på hurdan kurva man vill ha medans den som Medea visade är en fast linjal. Jag vet att den fasta kan man hitta t.ex. på bokhandeln där dom säljer kontorsvaror och papper, men om jag inte minns fel så kan det faktiskt hända att den böjliga också finns där. Själv föredrar jag den fasta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ja det är helt okej med att köpa mall o linjal på bokhandeln där de säljer kontorsvaror, och konsthandeln.
Jag köpte olika mall och t.o.m. fransk kurva 3 st i set i bokhandel för nåt 50 kr. Geometer, 3 olika hörnmått, vanliga 20, 40, 60 o 100 cm-linjal, (60 o 100 cm är stål, som jag köpte från Biltema). Hård papper som jag fixade det hemma själv; större fransk kurva och en lite och en stor skiss-kurva. ca 30 cm o 60 cm som funkar perfekt för ärmarna t.ex. Jag gissar att det blir ca 200-300 kr bara för hela linjal o kurvor. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:49.