![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Gardiner - tips på mönster?
Jag har ett brett fönster på 1,60 där jag köpt gardinstång, tyg (mer än vad jag behöver), veckband och ringar som jag ska hänga upp gardinen med. Men jag kan inte bestämma hur jag ska sy den! Jag har kommit på att jag tycker det är för tråkigt med en vanlig kappa. Jag skulle vilja ha en som är kort mitt på och hänger ner till hälften av fönstret på sidorna (jag kan inte ha något som hänger ner under fönsterbrädan). Men kan man ha det när man tänkt hänga upp den med ringar runt gardinstången? Lite veckad? Eller det kommer se tokigt ut?
Hittar ingen bild som jag kan se hur det kommer att se ut och tänkte någon här på forumet kanske kan hjälpa mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag sydde såna kappor på 80-talet och la tyget dubbelt och klippte den form jag ville ha på kappan. Mjukt runt nedtill och så uppåt lite bredare och sen tvärsöver för mitten, rund kan där sidan går över till mitten, sen kantade jag med snedslåband eller sicksackade och satte små tofsar på en :-)
Det går väl lika bra att hänga upp den i ringar som att sy rynkhuva på den. Skulle jag göra en nu skulle jag sätta öljetter i den, jag har pippi på såna just nu :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
80-talet! Låter som jag får tänka om...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.