![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
stolar.
jag undrar om det finns någon som vet var jag kan få tag på mönster på stolar jag behöver ha dom i jef format?? jag har en kompis som samlar på miniatyr stolar så jag tänkte sy kökshanddukar med stolar på till henne hon fyller 50år. tack snälla på förhand mvh annki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag hittade en stol i Clipartorama som jag stygnsatte i all hast. Den är lite sned och inte så värst symmetrisk ![]() /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2008-07-07 klockan 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hejsan gunilla. tack snälla den var jätte fin jag måste provsy den direkt. jag har laddat ner jätte mycket mönster av dig super fina och du är så duktig. tack snälla för att du är så snäll och delar med dig av dina mönster. ha en riktigt skön sommar. mvh annki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
snabbstygnsättning?
Tack! Har du stygnsatt snabb varianten eller stygn för stygn, blev bara lite nyfiken när disskussionen är igång. Håller du ngn kurs i stygnsättnign?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Jag har bara stygnsatt raksömskonturerna automatiskt, eftersom Digitizer har en helt suverän funktion för "double run". Den skapar ett objekt med dubbel raksöm, men man ser det endast som enkla linjer. Det är lätt att redigera detta objekt, och man behöver inte tänka på att de dubbla linjerna ska hänga ihop, för det går automatiskt. Inte heller blir det några onödiga hoppstygn i detta objekt. Magiskt... ![]() Med konturen på plats bygger jag på underifrån med vektoriserade fyllningsobjekt. Även här är det lätt att ändra, och man behöver inte "generera" stygn osv, utan det sker med automatik. Genom att ändra start- och slutpunkt för ett objekt, så kan man undvika hoppstygn emellan dem. Jag hade en kortare sammankomst här hemma en söndag i mitten av juni, då jag gick igenom Digitizer med några damer från vår lilla syförening ![]() /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2008-07-09 klockan 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej igen!
Bara för det så har jag stygnsatt en fåtölj i två varianter - en lite finare enfärgad.. och en flerfärgad som är lite nedsutten och lagad i hörnen... :P. De har i grunden samma konturobjekt, fast den lagade fåtöljen har fått lite ändringar och tillägg, t.ex. lagningssömmarna har jag lagt till manuellt med raksöm och det nedsuttna har jag gjort genom att flytta ett par kurvpunkter. /Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2008-07-09 klockan 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.