![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
Visa resultat för omröstning: Vad tycker du om motivet? | |||
"Flaming 8ball" - Rock n roll!!! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Varför brinner biljardbollen? |
2 | 33.33% |
Fina färger men inte min smak. |
3 | 50.00% |
Snyggt - gör cherries nästa gång! |
1 | 16.67% |
Antal röster: 6. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hej alla forumkamrater!
Jag har stygnsatt en "flaming 8ball" och när jag sytt ut motivet på min Janome 300e så blev det lite skavanker... 1. På de ställen där den svarta fyllnaden är som bredast från höger till vänster blev sömmen "bubblig" och sticker upp från tyget. Jag trodde det var undertråden och sprättade och sydde om men fick samma resultat. 2. På den vita cirkeln med åttan syns under tråden trots att jag provade att justera på alla möjliga vis! Första halvan av det vita blev ju kanonsnygg men den andra syns det svarta pricka på. (Ja, borde bytt till vit undertråd men efterklok kan man alltid vara.) Nu undrar jag om någon här kan tala om för mig varför det blev såhär och vad jag ska göra för att undvika att det händer igen? Det är ju inte roligt att ha broderat ut nästan hela motivet (tog över 1 timme!) för att falla på mållinjen så att säga. Tacksam för hjälpsamma svar! /M p.s. Storlek på motivet är totalt ca 19*12cm och det bredaste stället på den svarta cirkeln är ca 8 cm och på den vita ca 5 cm. d.s |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:41.