![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
#1 |
|
|
Program för att skapa korsstygnsmönster för maskinbrodyr
Hej gott folk!
Jag är på jakt efter ett program där jag kan skapa egna korsstygnbroderier/omvandla bild till broderi för maskin. Har läst om in-pluget Embird cross stich (jag har sedan tidigare Embird) och här på forumet stod det om Cross stitch Xpress - men jag hittade inte det. Någon som vet? Är det någon som har några länkar eller tips till andra program? mvh Rebecka |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Hej!
Jag köpte CrossStitchXpress från AnntheGran för några år sedan. Testa om denna länk fungerar: http://www.annthegran.com/Search.asp...ssp=/0/0/1/9/0 Hm, om det stämmer med 59 dollar, så är det ju inte farligt dyrt ... jag tror det kostade mer när jag köpte det. Dollarn är ju fortfarande väldigt låg just nu dessutom.Hälsningar Gunilla Senast redigerad av gunnsan den 2008-06-21 klockan 12:53. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
rita själv?
Tack! Jag läste om programmet, det verkar bra. Jag undrar bara - kan man rita själv i det? Jag läste bara om konvertering från bild till broderi i instruktionen.Jag har ett foto som är ganska otydligt - och eftersom stygnen är så små måste jag nog rita in dem själv...:-)
Jag håller med, priset är också bra...! mvh rebecka |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Hej!
Jag brukar använda funktionen 1 pixel = 1 korsstygn och då fixar jag alltså först till en bild i bmp-format som är tillräckligt liten och har exakt det antal färger jag vill ha i broderiet. I bilden på mitt broderade bröllopsfoto (finns i mitt album med korsstygnsbroderier), så har jag flikat in den bild som jag lät CrossStitchXpress stygnsätta(litet som ett frimärke). länk till albumet: http://www.sysidan.se/albums/view.htm?ID=3574 Om bilden ser bra ut i förminskat tillstånd, så blir broderiet bra också, är en tumregel .Sedan brukar jag ha inställningen 13 stygn per tum, 3 repeats och 2 som overlap. /Gunilla |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Hej!
Jag har nu testat att utgå från en clipartbild från www.clipartopolis.com och gjort om till korsstygn i CrossStitchXpress. Det var bilder av naturtrogna bin som de hade gratis för en tid sedan. /Gunilla |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.

... jag tror det kostade mer när jag köpte det. Dollarn är ju fortfarande väldigt låg just nu dessutom.
.
Linjär visning