![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Få bort markeringar på vitt tyg
Jag har markerat med gult markeringspapper på vitt tyg och nu får jag inte bort det! Har tvättat i 40 grader och använt diskmedel och gnuggat med (dock inte yes). Kan det vara så att jag inte får bort det för att jag strykit på det när jag sattit fast mellanlägg?
Det är axelbanden på en klänning så det kommer synas om jag inte får bort det. Har ni något bra knep? Mvh Frida |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Låter inte kul: vet ej om detta funkar, beror ju på vad du har för tyg också (om det tål medlen):
Fläckborttagningsmedlet Tabort (brukar funka på det mesta, men har man en gång tvättat en fläck kan det vara svårt. Ta lite och gnugga med en borste eller nageln. Sista utvägen är kanske annars galltvål (finns flytande) den ska man kunna använda på gamla fläckar och tvättade fläckar också. När jag tar bort fläckar (jag har tre barn så fläckar är en del av min vardag...), även om markeringspenna/papper inte är en vanligt fläck, men.., så brukar det fungera bäst att gnugga in medlet och sedan tvätta det utan att ha skölj ur allt medlet. Då brukar fläcken försvinna... Om tabort eller galltvål fungerar på mark.papper/penna vet jag ej, men kanske värt att testa? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset! Ska prova tabort. Jag har funderat på om jag ska lägga det i klorin, är ju vitt tyg det rör sig om, eller kan det förstöra tyget på något sätt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:16.