![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
|
Jag har köpt mycket fran USA de sista manaderna, den laga dollar-kursen lockar ju.... Mönster, tyger, kläder, skor (tex converse skor till barn kan du fa pa ebay för 20-30usd inkl. frakt)
Jag bor visserligen i Österrike sa tullgränsen här är annorlunda. First Class Mail är deras vanliga (och billigaste för lätta saker) internationella post. Men nästan alla säljare tar ut en "handling charge". Du maste alltid gemföra och event. fraga efter totalsumma innan du köper. Jag läste nagot om att transportkostnaderna räknas in i summan till tullen i sverige, men som sagt känner jag bara till österrikiska lagen exact. Vissa (ebay-)säljare deklarerar godset som "gift" vilket innebär att du inte behöver betala tullavgift oavsett vilken summa, men det är ju inte riktigt ok..... Som skrivit i ett tidigare inlägg kan det ta 1 vecka eller.......... Just nu väntar jag pa 100st blixtlas som fassnat i tullen (jag köpte dom för 6 veckor sedan). Jag fick skicka in en kopia pa fakturan eftersom säljaren hade skrivit slarvigt pa deklarationen och summan inte kunde läsas. Sa kan de ochsa ga. Men definitivt värt att testa, happy shopping! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:36.