![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Detaljerade brodyrer
Har kollat igenom forumet efter svar men några frågor återstår ändå.
Jag sydde ett broderi på lakansväv och hade rivbart under. Men det drog sig i överkanten. Det är många lager på varandra. Vad ska jag använda när det är detaljerade brodyrer jag ska sy?? Jag har UltraStable nu som jag strykt på under men ska jag ändå ha rivbart eller ska jag hoppa över det? Ska jag ha något ovanpå? Det ska bli en tavla att hänga på väggen å lakansväven är som bakgrund. Har även tänkt brodera på tunn Jersey men då kanske inte så detaljerade saker. Har förstått att man ska ha strykbart under men har man också rivbart under eller över?? Om man nu stryker på under (baksidan) hur får man bort det sen? Nån har skrivit att man ska använda vliselin och sen rivbart men drar man bort det sen eller? Blir det inte klister rester kvar från vliselinet utanför själva motivet? TACK på förhand |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ingen som känner för att svara??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag broderade för ett tag sedan några borderier
på lakansväv som blev helt perfekta. Filmoplast i ramen hårt spännt (som ett trummskinn) Fäste lakansväven i det sydde en fixram. La ett lager rivbart (stick-vlies) bakom. Som ni vet är jag väldigt svag för filmoplast ![]() Har din mailadress Lena skickar lite bilder. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för all hjälp Bibbi. Det är en djungel med alla papper o plaster o gud vet vad man ska ha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:54.