![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
brodera på T-shirt!
Ni som har broderat på T-shirt vad använder och stabiliserar med på undersidan! Jag broderade på en t- shirt idag, använde bara rivbart mellanlägg! Broderiet drog ihop sig jätte mycket... :-(
Så är det någon som har några tips??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Detta kan du nog hitta om i forumet , har varit uppe flera gånger .
jag har den vattenlösliga väven både på rät och avigsidan som jag spänner med i bågen . Har även använt det man kan stryka på , på avigsidan .Man måste vara noga med att spänna rätt utan att det drar sig eller töjer sig . Sedan hänger det även på kvalitén på T-shirten . |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Totally stable!
Den stryker man på och sen spänner du tyget i ramen. När du är klar är det bara att riva bort det överflödiga. Var bara försiktig och dra inte i tyget när du stryker på det. Klisterpapper funkar också ganska bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ännu en Totally Stable-användare här! Det är rivbart, men jag har påstrykbart cut-away också. Är det mycket stygn vill jag hellre ha det än det rivbara.
Påstrykbart är toppen på T-shirt tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
bildserie på hur du kan göra
Hej!
Jag har gjort en minibildserie i min webshot som du kan gå in och kika på om du vill http://home-and-garden.webshots.com/...ome-and-garden hoppas att länken fungerar, annars kan du gå in på min huvudlänk till webshoten http://community.webshots.com/user/linnea133 Mitt galleri innehåller massor av album, men jag har lagt den längst ner så att du lätt hittar den (sid 3). Där visar jag hur du dels kan använda Solvy (vattenlöslig "plast") och dels vattenlöslig väv. Använder du den vattenlösliga väven kan du använda den både på framsida och baksida och slipper då använda rivfleece eller något annat och brodyren blir då inte tjockare än själva tråden och tröjan efter tvätt ![]() Lycka till! varma syhälsningar Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag brukar använda mellanlägg som man klipper bort efteråt. Har upptäckt att det blir bubbligt och tyget gärna spricker vid broderiet om jag använder rivbart. Jag drar ut tyget lite när jag satt det i bågen så det inte ska bubbla. Jag har nog sytt ett femtiotal t-shirts såhär och det brukar bli bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.