![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Deco 340 är samma maskin som Janome 350. Deco 330 är samma som Janome 300. Bara så man vet när man jämför.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Efter att min vanliga symaskin gjorde en kraftig suck och slutade att fungera tillfredställande (tror nog den kan sparkas igång igen efter en service) så började tankarna kretsa kring en kombinerad sy- och brodermaskin igen. Efter att kollat runt lite till (jag gör nog inget annat än sitter framför datorn ;-) ) så har jag nu funderingar kring nedanstående tre maskiner som ligger i ungefär samma prisnivå. Vill ju ha en BRA fungerand vanlig symaskin med en del dekorsömmar och dessutom en rolig brodermaskin som täcker mitt behov som nybörjarbroderare.
Alla maskiner säljs av butik och inte privat. Brother Innov-Is 1200 (ny) Janome MC9700 (beg, nyservad medföljande garanti) Pfaff 2124 (beg) Är det någon som har några tankar om framförallt de två sistnämnda maskinerna och hur de fungerar både som symaskin och för broderi? Pfaffen har jag inte själv tittat på, men Janomen fick jag en liten visning på igår och den verkar rätt så intressant. För överföring så skall man ju använda CF-kort (till både Pfaff och Janome? ) och då behövs ju en kortstation till datorn. Är den dyr? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Skrev ett svar som försvann...
![]() Pfaffen ska säkerligen ha specialkort, alltså inte CF-kort. Läs om den här: http://www.pfaff.com/global/72.html Den som säljer den ska kunna svara på dina frågor, tycker jag! Pfaff har mycket gott rykte som symaskin. Om inte dindator redan kan skriva CF-kort kostar det max 200kr att fixa till. (Snarare neråt 100 kr) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:44.