![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#4 |
|
OK, så det kan sitta bättre om man fäster mellanlägget också i ramen? På förpackningen med broderimellanlägg ("stickvlies" jag köpte stod att man itne behövde fästa just det mellanlägget, och det har gått bra till andra saker.
Jag har funderat på om jag i Designer Pro borde göra några justeringar för tygets grad av töjbarhet, men jag har inte hunnit läsa på om det än. "Fixram"? Sökte i forumet och såg att det verkar handla om att stabilisera tyget inne i ramen med en (gärna gles) raksöm längs ramens innerkant, delvis (eller bara?) för att se till att mellanlägg och tyg hänger ihop. Det säger sig självt att det skall vara det första maskinen broderar. Ett problem jag fick med den blivande kassen (jag har inte hunnit göra den klart än) var på den andra sidan jag broderade, där undertråden tog slut halvvägs genom ett större parti, så jag fick ta ut ramen för att komma åt undertrådsspolen, spola ny brodyrundertråd, trä, sätta tillbaka ramen och fortsätta. Det blev ett litet hack på 1-2 mm i den vänstra konturen, alldeles intill ett område där tyget "bubblat sig" tidigare. Jag är faktiskt lite imponerad av precisionen, att det ändå blir så bra trots att jag tog bort ramen och satte tillbaka den. /Johan |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:27.