![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hjälp!! Mönster till klänning/korsett efterlyses.
Jag ska sy en balklänning.
Men jag har ett problem. Jag vill ha antingen en korsett som överdel eller en hel klänning med korsett liknande liv. Mitt mönster till korsetten har försvunnit och jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga om jag syr hel klänning i stället. Någon som vet vart man kan köpa mönster eller någon sida där man kan läsa om hur man gör ett mönster (på svenska)?? Är tacksam för alla svar jag kan få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Mönster till riktiga korsetter kan du ng få tips om i korsettforuemet här på sysidan. Vet inte hur det är med mönster med sömnadsbeskrivningar på svenska, dock.
Vill du däremot bara ha ett formsytt klänningsliv så kolla tygaffärer och liknande. Det brukar finnas flera varianter med lite korsettinspirerade överdelar om man bläddrar lite bland balklänningarna. Fast man får förståss vara beredd på att modda mönstret lite så det verkligen passar kroppen. Såpass figurnära plagg blir sällan bra direkt från mönstret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tänkte åka och kolla efter något mönster i morgon. Självklart är jag beredd på att göra lite ändringar, man vill ju att det ska passa ens kroppsform.
![]() Plus att man kan göra lite ändringar ifall moddellen inte är exakt som man vill ha den. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:35.