Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-09, 07:51   #1
Avsl090119 Avsl090119 är inte uppkopplad

Någon som kan CatalogXpress programmet?

Hej!!
Jag har laddat hem en testversion av detta program i 14 dagar.
Är det någon som kan detta vill ni då maila mej
för det är vissa saker jag ej förstår.
Min engelska är miserabel.

Thua
Avsl090119 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-09, 08:39   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Jag har programmet, men jag har inte använt det på ett år eller så. Tror inyte ens att jag har det på den här datorn (man kan ju bara ha det på en dator, såvitt jag minns, och på atckars gamla laptopen är det så fullt så fullt ändå...) Kanske vet jag ändå...
Man måste "säga åt" programmet att lägga mönsterbilderna i de olika kategorierna. Det är bra att man då kan ha samma bild i flera kategorier, men för egen del passade det inte mig alls att hålla på så. Numer är det faktiskt mest Embirds Iconizer som får fungera som katalogfunktion för mig!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-10, 09:44   #3
Maud Maud är inte uppkopplad

Hej! Skaffade också programmet för ett par år sedan men blev aldrig riktigt vän med det. Har för mig att döpte man om en fil efter man "pekat" in det i rätt kategori, så gick den inte att hitta igen.
Jag använder också Embirds Iconizer och tycker det är lättanvänt. Fördelen är att man kan göra det mesta i Embird och slipper hoppa mellan flera program.
Hälsningar Maud
http://www.mauds.se
Maud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-10, 10:23   #4
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hejsan!
Tyvärr var det ett tag sedan jag testade det där programmet (CatalogXpress), men jag vill minnas att det både gick att flytta bilder från Pending till en önskad katalog, och det gick att lägga en bild i flera kategorier (t.ex. korsstygn och blommor). Det gick också att på en viss bild se var någonstans den fanns lagrad. Det jag inte gillade så mycket med CatalogXpress var att den var uppbyggd med alla färdiga kategorier från AnntheGran, och dessa kategorier kanske det inte är alla som vill arbeta med. Visserligen gick det att ta bort och lägga till egna kategorier. Jag lärde mig programmet ganska snabbt (eftersom jag till yrket är systemtestare, så har jag vanan att exprimentera tills jag lärt mig).
Nu har jag laddat ner Buzztools program, och ska installera och testa detta.
Hälsningar
Gunilla Hultin
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-12, 21:42   #5

Hej Thua och ni andra!
Nu har jag istället testat BuzzXplore, och är klart imponerad . Här slapp man framförallt att importera alla broderierna, som man måste göra i CatalogXpress (vilket var fruktansvärt tidsödande, vill jag minnas). Alla broderier i en katalog visas direkt på skärmen så fort jag klickar på denna katalog. Snabbt och smidigt. Jag kan välja att även visa jpg-bilder, bmp-biler etc. som ligger i samma katalog.
En nackdel är dock att programmet genererar tomma bitmappar med samma namn som mina sew-filer, i samma ögonblick som jag dubbelklickar på dessa (så att de öppnas i mitt gamla program EasyScan). Det blir en massa "vita" bitmappar således, som tar plats på disken i onödan. Programmet visar inte heller mina verkliga design-filer (.JAN), så jag måste ha sew, hus, pes, jef eller något annat, men det brukar jag som regel ha.
/Gunilla
Gammal 2005-04-13, 06:55   #6
Maud Maud är inte uppkopplad

Buzz är ett bra program och man kan titta direkt in i zip filerna. I Embird måste man dubbelklicka på zip-filen, men annars kan programmet det mesta som Buzz kan. Öppnar de flesta filformat, även vip3, bildfiler, pdf, text, zip mm. Man kan döpa om filer, och titta på mönster i sysimulatorn. Därtill kommer alla redigeringsmöjligheter. Så det känns som Embird är lite större. Men jag reserverar mig eftersom jag inte är någon van Buzz användare.
Hälsningar Maud
http://www.mauds.se
Maud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-13, 07:27   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Jag gillar BuzzXplore!!! Det är kanon att kunna konvertera en hel mapp till exempel.
Och jag gillar hur man kan välja hur visningen ska vara och den infromation man får om storlek och antal färger till exempel.
MEN, det kostar ju trots allt runt 1000kr. Om man har annat editeringsprogram kan det vara ett fantastiskt komplement, men annars kan man ju tänka på det som Maud säger om Embird: det är ju faktiskt ett tämligen kraftfullt editeringsprogram redan i basmodulen utan stygnsättningsbiten, och katalogfunktionen kommer nästan på köpet (under $20 för Iconizer.)
Men som sagt, jag gillar verkligen BuzzXplore!!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-07-11, 11:14   #8

Jag gillade BuzzXplore...men köpte det som tur var inte, för nu när jag helt gratis uppgraderat min Digitizer 10000 till 2.0, så har jag fått Janomes Design Gallery som är absolut bäst för mig. Här ser jag nämligen alla mina JAN-filer (något som inga andra program som nämnts tidigare i detta forum klarat). JAN-filerna är mina viktigaste filer, mina arbetsfiler.

Janome Design Gallery visar förstås alla andra format också - hus, pes, jef, sew...

/Gunilla
Bifogade bilder

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.