![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Hur sy med tjockt mellanlägg
Jag har länge funderat på att sy någon form av tygkorgar och blev nu senast inspirerad av en bild här på sysidan. http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=39406&set=
Skulle idag köpa limtyg för att förstärka det hela, men eftersom alla limtyg verkade så tunna och jag hittade tjockt mellanlägg köpte jag det istället. Men jag har ju aldrig sytt med mellanlägg... Ska det med i sömmarna så att säga, eller sticker man in det mellan tygen när man svängt det hela rätt väg, och syr då till sist fast öppningen? Hoppas nån förstår frågan och vill svara snabbt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag syr i alla tyget och mellanlägget på en gång
Det fungerar bra med vanligt tunt eller litte tjockare eller på pressbart mellanlägg. Jag syr genom alla lagren stoppar inte emmelan tygpåsarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Men du syr väl med räta mot räta då du syr påsarna dubbla, och då är mellanlägget alltså med där redan då du vänder allt med rätsidan utåt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja allt är med...det blir inte för tjockt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ok,då ska jag testa! Vi får hålla tummarna för att jag inte postar irriterade utrop här om en liten stund...
Och du, tack för SNABBA svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tadaa, nu är jag klar! Bild finns i mitt album. Tvivlade ibland på mellanlägget, det var lite bökigt då det var så tjockt, men nu ska det bli en till likadan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:39.