Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-07, 15:24   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Embird fråga

Är det någon som använder Embird som vet om det går att ändra en Fill-bana till en Opening-bana? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 18:46   #2
Maud Maud är inte uppkopplad

Du får nog förtydliga dig! / Maud
Maud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 19:44   #3

Okej, Tänk dig att jag ritat ett fält med "Create Fill Object Tool" som jag fyllt med stygn. Sedan ritar jag ett till sådant fält fast mindre ovan på det första. Sedan kommer jag på att jag skulle vilja göra om det övre lilla fältet till en öppning istället. Dvs Fill-banan ska göras om till en Opening-bana. Det borde vara enkel typ bara klicka på den sista banan och förvandla den till en opening-bana men jag hittar ingen sådan funktion. Blev det tydligare?
Gammal 2005-04-08, 09:45   #4

Vill du att det ovanliggande fyllmönstret ska bli som ett hål, eller vill du göra om det till ett mönster med bara outline eller satinbård? Det senare går bra genom att använda funktionen create outline from fill.
Hälsningar Maud
Gammal 2005-04-08, 10:37   #5

Tack för att du försöker hjälpa. Outline funktionen hittar jag, men ag vill att det ska bli ett hål och det hittar jag inte. Jag har skickat frågan även till supporten men jag har inte fått svar än. Det är ju trist om man suttit och kämpat med en bana (linje) och sedan inte kan göra om den.
Gammal 2005-04-08, 11:25   #6

Om du vill att det ska bli hål måste du rita (stygnsätta) om samma sak. Det finns ingen automatik. Se då till att det objektet, som ska ha ett hål i sig, ligger sist. Sedan klickar du på "hål"-knappen. Men du kan ju ändå använda det du redan gjort som mall och göra hålet ovanpå mallen genom att bara följa konturerna och sedan "deleta" mallen. Jag testade nyss och det fungerade bra. I nästa uppdatering av Studio behöver inte objektet, som det ska göras hål i, ligga sist längre.
Jag är med i en Yahoo grupp som Dusan är moderator för och han talar regelbundet om vilka nya funktioner som är på gång och lyssnar på folks önskemål. Det är så Studio har utvecklats.
Lycka till / Maud
Gammal 2005-04-08, 11:33   #7

Okej, då kanske det kommer så småningom. Har du namnet på Yahoolistan, det är kanske bra att vara med där.

Tack för hjälpen
Gammal 2005-04-08, 12:37   #8

http://groups.yahoo.com/group/Embird_Studio/
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.