![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vetevärmare
Någon som vill dela med sig av mönster och instruktioner till vetevärmare?
Hälsningar Maud |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Egentligen kan man sy vilken form man vill, kanin, rektangel rund m.m, bara det blir en påse. Påsen fyller man med fyller vetekorn eller okokt matris. Men du kanske var ute efter något speciellt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
JAg har sytt vanliga raka påsar där innerpåsarnas mått varit ca 18x50cm.Fyllda med ca 1,3-1,5kg vete. Själv tycker jag att vete luktar godare än ris när det blir varmt. Ytterpåsarna har jag gjort ett par cm större både på längden och bredden. Vet att det finns formade för att passa nacken bättre och om någon har mönster till detta tar jag tacksamt emot det. Hälsningar Eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag sydde en bunt häromveckan, Jag sydde som en cylinde, syddeihop ena änden, fyllde med vete, och sydde ihop, måtten var ca20x60cm(dubbelt)
Ett tips är att sy några avdelningssömmar, så att inte allt vete hamnar i ena änden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Ska du ha mycket så är det nog billigare hos...ja, Granngården heter dom nog nu. (f.d Lantmännen, Odal eller nåt sånt) Ev. hos någon kvarn eller där dom säljer djurfoder. /Anne-Marlen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hos Granngården får du 30 kg för 100 kr, så har man inte allt för långt så är det värt det. I mataffären kostar 1 kg ca 15 kr.
Jag syr ett avtagbart överdrag i linne på mina som man kan ta av och tvätta. sen sätter jag en trevlig brodyr på. /Ulrika |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:11.