Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-13, 18:54   #1
Jander Jander är inte uppkopplad

Pingvinbroderi

Undrar om någon har ett sött pingvinbroderi eller kan tipsa om var jag kan hitta ett? Gärna ett gratisbroderi men visst kan jag köpa ett oxå. Har varit runt o kikat på alla möjliga sidor men inte funnit något bra. Helst ska det inte vara större än 70x70 då jag dessvärre inte köpt något program där jag kan ändra storlek ännu....
Tack på förhand
Jeanette
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 21:22   #2
marber marber är inte uppkopplad

Hej hej

Det finns en på swedemb.se. Sen skulle jag vilja tipsa om att inte köpa något program om man bara vill ändra storlekar och spara om brodyrfiler. Då finns det gratisprogram så som wilcoms truesizer på http://www.wilcom.com.au eller Pulse Ambassadour på http://www.pulsemicro.com/ för att nämna två av de största.

Mvh
Martin
marber är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 21:36   #3

Tack Martin!
Din sida var en av de få jag faktiskt inte kollade, det var ju dumt av mig..
Tack för tipsen i ditt inlägg, något av dessa kanske jag kan använda tills jag uppgraderar min maskin. Ska inte köpa nytt program enbart för att ändra storlek, vill ju kunna skriva texter så det är största anledningen. *s*

Hm....hur får jag hem broderiet när det är gratis? Blev förflyttad till PayPal o det gillades inte då beloppet är noll kronor..?

Jeanette

Senast redigerad av JanderDesign den 2008-02-13 klockan 21:38.
Gammal 2008-02-14, 20:57   #4

Får se om Martin ser det här
Jag har nu tagit hem bägge de programmen du rekommenderade men känner mig som jag har IQ fiskpinne då jag inte begriper i något av dem hur jag förminskar stygnantalet.........Hoppas du läser detta o kan tipsa mig!

Jeanette

Senast redigerad av JanderDesign den 2008-02-14 klockan 21:05.
Gammal 2008-02-15, 08:37   #5
marber marber är inte uppkopplad

Hej

I alla gratisprogram kan du förstora och förminska storleken och spara om men du kan inte förminska stygnantalet bara och behålla storleken.

Om vi tar truesizer te x så öppnar du bara en brodyrfil- bäst är att använda .emb i detta program då det är dess "orginalfiler". Markera allt genom att hålla ner ctrl och A eller välj select all i listen över. därefter är det bara att dra i de små fyrkanterna runt brodyren för att ändra storlek.

KOM IHÅG - att spara som ett annat namn när du är klar så du inte sparar "bort" orginalbrodyren.

Mvh
Martin
marber är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:00.