![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Tråden hoppar av vid brodering
Jag har ett problem som någon kanske har ett tips på hur man löser. När jag borderar på min HQ D1:a och använder stora trådrullar, typ Gunold 1000, hoppar tråden ideligen ur första "trädspåret" efter rullen. Har någon en lösning. Maskinen tolkar detta som att tråden är av. Det blir för stora öglor när tråden rullar av trådrullen helt enkelt. Nu löser jag detta med att sätta en pappersbit över tråden i första trädspåret, men det är inte så ultimat.
Anneli |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar använda trådnät. Det hjälper till att hålla tråden på plats och se till att den matas jämnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan också prova att ställa konen brevid eller bakom maskinen. Det funkar bra till metalltråd som gärna går av annars. Ställ den bara rakt upp och ner - inget nät, tejp eller burk som rullen står i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
när
jag hade d1 så valde jag alltid stående trådrullar, tyckte det vart bätre resultat.
att man får stora ögglor kan ibland avhjälpas genom att vända på rullen... den bästa invest tyckte jag var trådstället. då gick trådarna aldrig av tyckte jag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sådär blir det även på min D1, men jag kör alltid med stående rullar och på "trådrullslocket" som sitter på maskinen som man fäller upp, finns det en liten ögla (vet inte till vad) men den använder jag till att trä tråden igenom och då funkar det rätt bra.
Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:45.