![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Köpa maskin via Ebay
Hej!
Är det någon som har köpt symaskin via Ebay? Har allting funkat som det skall i så fall? Enl säljaren skall garantin gälla även i sverige kan det stämma? Hittade just en maskin för 4000:- inkl frakt jämfört med 6000:- som den kostar här hemma. Det känns som avgörande stor prisskillnad. /Marianne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ursäkta men vad är Ebay för något?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hur är det med garanti och service på en maskin från utlandet. Är den gammal så det inte är något serviceavtal kvar så gör det väl inget men du kanske inte har någon att klaga till om det blir fel på den??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej.
eBay är är USAs motsvarighet till Netonnet o likn auktionsfirmor på nätet. /Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
netonnet är väl ingen auktionssajt??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är en helt ny maskin som säljs av en janome försäljare på den Brittiska delen av Ebay. Så är det en världsgaranti så borde den väll fungera i Sverige.
/Marianne Ebay är som sagt en auktionssajt på nätet liknande den svenska tradera. Men det sälj även helt nya saker på dom här auktionerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Du har så rätt så. Netonnet är ingen auktionssajt. Det var jag som var för trött i går kväll när jag satt vid datan. Jag menade Tradera. /Barbro
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har köpt både en Husqvarna och en Brother i Tyskland (inte på eBay utan hos vanliga handlare) och båda dessa har haft Europagranti.
Löper du från en riktig handlare (de finns ju på eBay också nuförtiden) kan det alltså mycket väl stämma! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej ,
När du köpte din maskin i Tyskland Åsa,fick du tulla för den då?Min kompis vill köpa en maskin i utlandet och är rädd att hon får betala moms på den då.och att det skall bli lika dyrt.Vet du ngt om det häls susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ingen tull eller extra moms inom EU! (Man betalar den moms som gäller där man handlar. Den är säkert medräknad i priset!)
Utanför EU däremot tillkommer både moms och tull. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.