![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Husvagnsrenovering
Att det skulle vara så snoigt att få ihop tyg till dynorna i husvagnen hade jag väl aldrig kunnat ana. Har nu 10 m tyg hemma och fattas fortfarande och jag köpte det sista hon hade hemma. Iden var från början att sy dom vändbara men det får jag kanske lägga ner nu när tyget inte räcker. Tänker då på lakansväv i matchande färg till undersidorna eller om man skulle sy sargen runt dynan i avvikande färg. Inget annat att göra än att ta sig till tygaffären på middagen igen.
Om det blir någon framgång i denna uppfräschningshistoria så skapar jag ett album på min sida. P.s Detta inlägg handlar egentligen inte om någonting alls men jag behövde skriva av mig lite frustrationen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Låter kul med en husvagnsrenovering
![]() Sydde fodrade gardiner till min mammas husvagn för ett par år sedan. Det är fantastiskt vad lite nya textilier gör skillnad ibland. Hoppas det löser sig med tyg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan du inte köpa ett annat tyg som har en annan färg som du kan vända och då får du olika sidor som du tänkt med lakansväv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag ska åxå sy nya dynöverdag snart men jag velar mellan knappar eller inte knappar. Hur löste du den biten? Jag resonerar som så med knappar- snyggare utan knappar lättare att tvätta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag ska åxå ge mig på dynorna i husvagnen snart. Jag tror att utan knappar så kanske det är risk för att tyget snor sig runt dynan, om du fattar vad jag menar.Drar sig snett liksom.Så hände med en soffdyna jag klädde om i alla fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag skippade knapparna i mina husbilsdynor, och har inte haft några problem med att tyget inte skulle hålla sig där det ska. Men jag syr i och för sig tämligen trånga fodral, så tygen har inte mycket chans att "röra sig".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har lagt tyget omlott baktill på kanten runt dynan och funderade på att slå dit tryck-knappar. Mina händer klarar inte handsömnad så bra annars hade jag nog sytt ihop dom.
Nu är i alla fall alla tygdelar utklippta,låg på vardagsrumsgolvet hela eftermiddagen igår med sax och miniräknare för att verkligen få rätt på alla delar så nu jäklar ska här sys. Bilder kommer snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Nu mina vänner är alla tolv dynorna klara. Idag var första dagen efter två veckors influensa, bihålsinflammation och luftrörskatarr som jag äntligen orkade titta på dem igen och idag slog jag i tryckknapparna baktill ocg då fick jag så blodad tand så jag gick ut och mätte gardinerna och provsydde två stycken. Sen blev det tyvärr för mörkt och så blev barnen hungriga så jag får fortsätta imorgon.
Är ganska nöjd med dynorna men sy raka hörn i tjockt möbeltyg är inte det lättaste. Bilder kommer när jag lägger ut dynorna på plats och gardinerna kommer upp. Gudars vad roligt det ska bli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det är irriterande med hungrig familj och mörker när skaparglädjen är som störst!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:18.