Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-04-04, 22:11   #4
Anders_K Anders_K är inte uppkopplad

Kvalite?

Hej igen!
På vilket sett skulle Singern ge en sämre kvalite av brodyren? Är "upplösningen" på Singern sämre än Janome? Dvs är det större precision på hur broderiramen flyttas i sidled samt djupled hos Janome så den på så vis klarar av att skapa bättre återgivning av de nålpositioner som skickas från datorn/minneskortet? Eller går Janome lite långsammare och gör därmed ett bättre jobb?
Känns som Singer kan få ner priset genom att inte integrera lika mycket elektronik som Janome?

Priset utomlands är lägre av en Singer än svenska marknaden:
Danmark 9000DK*1,2DK/SEK=10800SEK+frakt, USA ca [800$(maskin)+175$(frakt)+6$(fraktförsäkring)]*1.057(tull)*1,25(svensk moms)*7(SEK/$)=ca 9000SEK (dock USA modell dvs 120V/60Hz i Sverige 230V/50Hz) Amerikanerna verkar dock inte vara pigga på att skicka Europa modell.
England 649£*15=9735SEK+frakt
Här hemma kostar maskinen runt 15000SEK vilket jag tycker är för mycket man får samma grejor i stort sett.
Janome 300E har jag inte hitta på nätet kanske saluförs den under någon annan beteckning? För jag har svårt att tänka mig att den är specialtillverkad endast avseed för Svensk marknad?

MVH

Anders
Anders_K är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:01.