Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-29, 12:59   #1
Luna_ Luna_ är inte uppkopplad

Janome 350E. Frågor från en nybörjare.

Jag har aldrig haft en brodyrmaskin eller använt en, men då jag har ett företag där jag syr kläder har jag nu börjat fundera på att köpa en för att kunna brodera namn,texter, små figurer mm på kläderna jag syr.
Har läst lite om Janome 350E. Tror ni den kan passa? Kan man göra egna texter till den? Behöver man något mer än bara maskinen?

Skulle bli jätteglad om någon kunde ta sig tid att svara.
Luna_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-29, 13:13   #2
gullum gullum är inte uppkopplad

Kan inte så mkt om den maskinen men det har skrivits en hel del om den i forumet. Gör en sökning så borde få fram det du behöver veta
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-29, 14:09   #3
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad

Sök också på Janome 300e som är den äldre versionen men som är väldigt lik 350e.
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-29, 14:56   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Som sagt det står redan mycket i forumet, men lite kortfattat:

Det är en väldigt prisvärd maskin (jag har den äldre 300E men den är rätt lik 350E). Slutresultatet blir lika bra som de dyrare maskinerna. Det man framför allt förlorar är sämre skärm och färre inställnings möjligheter på själva symaskinen. Jag upplever dock inte detta som något större problem eftersom jag ändå föredrar att göra dessa inställningar på datorn.

Det finns några typsnitt i maskinen men om du ska ha företag så skulle jag rekomendra dig att köpa ett dataprogram där du kan göra egna stygnsättningar. Du behöver inte köpa samma märke på program som på maskin. Vill man ha ett prisvärt och väldigt bra program så är Embird bra. Sök i forumet på Embird så får du reda på mer.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 15:47   #5
Antari Antari är inte uppkopplad

Jag har en 350E. Mycket nöjd! Du behöver köpa en USB minne för att föra över mönster från dator till maskin. Sedan använda bra undertråd, då den maskin är lite känslig...
Lycka till!
Antari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-30, 16:11   #6
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Jag har själv varit intressearad av 350E men har ändrat uppfattning.
Nya Brother NV-700EII är likvärdig vad jag förstått men den syr snabbare o man får med PE DESIGN LITE så man kan själv lägga in sina egna bilder o stygnsätta. Bara detta prg kostar ca 2800:-
I alla fall så kostar maskinerna lika mycket där jag handlar (avvikelser finns ju alltid) strax under 10 000:-

Önskar dig lycka till o hoppas jag själv har pengarna o köpa en.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 23:14   #7
murffi murffi är inte uppkopplad

har en 300e du har tre typsnitt på text tror jag det var som du kan skriva direkt i maskinen och redigera där annars är embird ett bra program för ca 850kr det har jag och är nöjd minneskort brukar följa med i start paketet från affären men det kanske är olika från butik till butik jag är nöjd med min maskin finns mycket gratis mönster på nätet som man får sälja vidare
murffi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 23:37   #8
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Inte får du sälja, eller ens ge bort mönster inte, men väl det du gör med mönstren om inte annat sägs. Det var säkert det du menade, eller?

En utmärkt maskin för övrigt! Både "gamla" 300 och nya 350 som fått ett par förbättringar vad gälelr handhandvandet (USB-anslutning och trådklipp till exempel. Tror den kanske har färgskärm också.).
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 22:35   #9
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

350 har inte färgskärm!
Displayen är lite annorlunda än 300

Med Janomes fädigspolade undertråd blir broderierna bäst i min 350, min är aningen känslig för vilken undertråd jag använder.
Men jag håller på att testa lite olika undertrådar.
Gunholds 10 000 m rulle gillar den inte alls!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.