![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Grand Hoop Pfaff
Hej!
Finns det någon som kan tala om för mig hur man gör när man söker upp ett stygn i ett broderi. tidigare har jag stegat mig fram eller tillbaka men nu har jag gjort ett stort broderi i min nya julklappsbåge och det har gått ordentligt snett. När jag vände ryggen till tog tråden i spolen slut och maskinen broderade färgblocket klart utan undertråden.Finns det någon som råkat ut för samma sak? Hur gjorde Du i så fall för att komma tillbaka till det ställe där undertråden gick av? Man kan inte stega för det handlar om tusentals stygn. Ingsy |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har absolut noll koll på Pfaff, men på Brother blir det först ett steg i taget, men fortsätter man blir hoppen större och större, liksom...
Det finns säkert en funktion där du kan gå tillbaka hela färgblocket också, om det är "närmare" från det hå¨llet. Ser ofta ut som en trådrulle med + (framåt) eller - (bakåt). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
surt..........
inget roligt när undertråden tar slut och det gått en bit.
Du har en Pfaff 2170 eller? Jag brukar försöka bedömma om det är nära slutet eller början av färgen och stega därifrån, men om Du håller "knappen" på skärmen så stegar den fortare efter ett tag. Saknar funktionen att kunna hoppa till ett visst stygn. Lycka till! Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Tack för tipsen. Jag har Pfaff 2170 och fick bågen i julklapp. Jag har nästan hela broderier klart. Det här var näst sista färgblocket. Jag har lyckats ställa in två röda linjer i kors där jag tror att tråden tog slut men när jag börjar att sy så startar maskinen från mittpunkten ändå även om jag har tryckt på OK. Broderiet har i för övrigt blivit väldigt snyggt så jag får väl ge mig till att stega. Just detta block innehåller 7764 stygn. Det här är sådant här som jag kallar skräckblandad förtjusning. Hälsningar Ingsy |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
GH är lite trixig
jag har haft liknande problem, då det hänt att jag varit tvungen att stänga av maskinen. GH är trixig att hitta tillbaka eftersom det gäller att hålla reda på A och B hållet.
Du vet att du kan stega färgerna i allafall? hälsningar Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:19.