![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Mer frågor ang tillbehör Janome 300E
Har funderat fram och tillbaka ett tag och tror att jag så småningom ska köpa en Janome 300E. Det verkar vara en bra maskin att börja med. Men nu undrar jag vad jag behöver köpa extra, maskinen kostar just nu ca 12 000 kr.
Jag vill kunna göra egna broderier och om jag förstått det hela rätt har man då tre val (rätta mig om jag har fel) [list=1][*]Köpa Janomes program Customizer 10 000[*]Köpa Janomes program Digitizer 10 000[*]Köpa det fristående programet Embird[/list=1] Skillnaden mellan Customizer och Digitizer är väl att i Digitizer så sätter man själv ut varje stygn medan i Costumizer så hjälper programmet mig att stygnsätta en färdig bild, eller? Och vilket av de tre programen ska man köpa tycker ni? Och vet ni på ett ungefär vad Janomes två program kostar (hittar inget pris på nätet). Till sist undrar jag om man behöver Broderifot (P) och Buzz Tools v. 3 plus (det programmet behövs väl inte om man har något av ovanstående). Hoppas ni orkar svara på alla mina frågor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prislista
För att få reda på priser kan du gå in på Janomes hemsida www.janome.se tryck på fliken kurs och sytips, sen på Symagasinet där kan du ladda hem hela Symagasinet nr 1 2005 som PDF fil. Där får du svar på de flesta av dina frågor om Janomes maskiner, program och tillbehör. På sidan 45-46 finns prislista på allt.Vilket program du ska välja kan jag dock inte svara på.(jag får min maskin på fredag inkl Customizer 10000 och Buzz Tools m.m) Lycka till vad du än väljer och trevlig läsning önskar jag dig i alla fall. Agneta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag vet ingenting om Janomes program men har hört att embird med digitizing mm ska vara mycket bättre och mer lättanvänt än Huskvarnas program, samt dessutom billigare.
Har du varit in på yahoos broderilistor och frågat de som är med där, jag har fått många goda råd där. här är en http://groups.yahoo.com/group/Broderilistan/join |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era svar jag ska kolla när jag får tid. Nu ska jag till arbetsförmedlingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har använt Janomes customizer och det är bra men har sina begränsningar. Iom att man inte kan vara med själv och bestämma exakt hur den ska sätta stygn så blir det lite "grovt" eller hur jag ska förklara. Har precis laddat hem provkopia på embird men fattar inget... Och datorn klagar hela iden på att den inte kan hitta en efter anan fil. Jag hade hoppats att embrd var det jag ville ha men nu blir jag lite osäker... Jag är så dålig på datorer!!!
Givetvis skulle jag vilja skaffa janomes digitizer men det kostar ju cirkus 12 lakan så det får vänta lite... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Lova: Det var bra info för jag misstänkte just det att det kanske inte alltid blir riktigt så bra som man kanske vill med cutomizer.
Ann-Marie: Hur lång tid brukar det ta innan man blir godkännd medlem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hejsan!
Jag kanske kan bringa lite klarhet angående skillnaden mellan Digitizer och Customizer. Själv har jag Digitizer 10000 och det går både att stygnsätta bilder automatiskt och att göra manuell stygnsättning med hjälp av ett flertal verktyg. Digitizer har två delprogram - EasyDesign (som jag använder mest) och EasyEdit. I EasyEdit går det att öppna ett befintligt broderi och sedan editera in i minsta stygn. Man kan alltså markera en nålpunkt och flytta just detta stygn. I Customizer kan man göra viss stygnsättning, men man kan även lägga ut och planera stora broderier som man sedan kan kombinera med Janomes "Cloth setter", så att man får alla delarna av ett broderi på rätt plats (t.ex. en stor duk som ska broderas). Hälsningar Gunilla Hultin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack! för det Gunilla.
Jag har bestämt mig för att avvakta lite med Janomeprogramen och börja med att testa Embird, det är ju en anningen billigare. Men det är ju bra att veta om jag skulle ändra mig. Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att bli godkännd på broderilistan (Yahoo)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Skicka en påminnelse till Broderilistan! Det kanske är stora mail-volymer hos Gisela, och då vet vi ju alla att saker kan försvinna i hanteringen!
Jag påminde after några dagar och fick svar med en gång då! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Ok, då ska jag göra det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.